Hata mig om ni vill,

Men det jag skriver är rent av mina åsikter, & jag anser att jag borde ha fullaste rätten till att ta upp det i min blogg. Sedan finns det väl säkert dom som kommer hålla med mig oxå, det tvivlar jag inte på.

Har sett att en text skickas runt på FB, Facebook, som lyder:

EFTERLYSNING!! Fredrik Reinfelt söker med ljus och lykta efter "Kroniska sjukdomssymtom" och handikapp. Då han i höst kommer att bli arbetslös måste han på något vis försörja sig och då tycker vi att han kan ta våra sjukdomar och handikapp. Sen ska han jobba minst 24 tim/dag och leva på 3500:-/mån i socialbidrag då han... går in i väggen. Vågar du kopiera detta?? Jag vågar.



Då kan man ju ha olika tankar angående detta.
Jag tycker det är fel att skicka runt en sån här text, inte för att jag gillar Reinfelt, definitivt inte, men kolla bara på detta spårade jävla samhälle vi lever i. Öppna ögonen!
"Då tycker vi att han kan ta våra sjukdomar & Handikapp"
Frågan är ju bara hur mkt av alla sjukdomar & handikapp som faktiskt är ärlighet? Alla ljuger inte om det, men säkert 60% av befolkningen som är sjuk/förtidspensionerade drar till lögner för att slippa jobba, så enkelt är det.
Folk vill inte jobba, & dom slipper bara dom säger att dom mår dåligt på ett eller annat sätt, och får dessutom pengar för att sitta hemma hela dagarna.
Det är dom som arbetar som betalar för att ni ens ska få ha tak över huvudet i princip, jag har aldrig, och kommer aldrig se socialbidragstagare som något positivt, varesig ni vill eller inte, och ni ska definitivt inte klaga på eran "extremt lilla summa" ni får i månaden, för egentligen ska ni inte ha ett jävla skit, eftersom ni inte ens gör någonting bra för samhället.

"Jobba minst 24 tim/dag & leva på 3500:- /mån."
Oavsett vad han än gjort, gott som ont, så har han nog jobbat mer än vad socbidragstagande någonsin kommer att göra i hela sitt liv.
Ni ska vara glada över att folk ens bryr sig om er och faktiskt ger er pengar för att sitta hemma, medan andra får slita som djur för att få ihop ekonomin!

Och kom dessutom ihåg, inte en jävel har tvingat någon att hoppa av skolor, skita i utbildningar, supa sönder skallen, halvt punda ihjäl sig and you name it. Det har varit erat egna val, så gnäll INTE!
Therese

Det var grymt bra skrivet!

Datum: 2010-04-30 Tid: 16:12:57
URL: http://itchanges.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?