Fortsättning, vad är felet?

Efter incidenten med tidningen var jag så förbannad så jag satt och skakade, gick ut på balkongen för att lugna mig med en cigg, och började komma på bättre tankar, såsom att jag inte ska bry mig om hennes patetiska betéende utan bara tänka och fokusera på mig själv. Efter ca en halvtimmes tänkande och mycket bättre humör så går jag in och sätter mig vid datorn och får på facebook se att en av mina nära vänner gått bort i bilolycka, & att hon var gravid gjorde definitivt inte saken bättre. Och jag kunde inte annat än att beskylla grannen för det, med tanke på vilken glädjedödare hon är. För eftersom hon verkar ha ett så förbannat uselt liv så måste hon trycka ner andra så gott hon kan för att hon åtminstone ska få ha det bättre än någon annan. Hur som helst så har det gått lite mer än en vecka nu sedan Martinas död och jag har lyckats bearbeta känslorna såpass bra att jag inte tänker så mkt mer på det.
Men åter igen det där med grannen... Nu har hon helt plötsligt slutat att hälsa, jag menar, det vore ju livsfarligt? Haha! Näe men häromdagen satt jag på balkongen då hon kom i bilen, och tro det eller ej, jag satt nog på balkongen i iallafall en kvart utan att hon gick ur bilen, men när jag väl hade gått in så klev hon ur bilen. Men att hälsa och vara trevlig mot Henke är definitivt inga problem, även om Henke totalt hatar kärringen minst lika mycket som jag gör. Men det är nog som Henke säger, grannen ser mig som ett hot.

Personer som ott här förut men som flyttat härifrån som man fortfarande har kontakt med har inte ett enda bra ord att säga om grannen. Det enda dessa 9 personer (från 12 år - 30+) kan säga är:

"man trodde bra om henne och hon verkade så trevlig, men det visade sig vara helt tvärtom, en sådan person ska man inte komma för nära! Och det är inte heller konstigt att hon inte har några vänner med tanke på hur hon betér sig."

"Jag & några kompisar plockade äpplen från äppelträdet på baksidan då hon kom ut och skällde ut oss för att sno hennes äpplen" - Ingen av oss som bor här äger äppelträdet, & alla har lika mkt rätt till det!

"Hon måste ju på fullaste allvar ha något fel i huvudet eller något? Hon har ju dubbelmoral så det skriker om det!"

"Hon är så fruktansvärt förveten och nyfiken, största jävla skvallerkärringen man kan tänka sig"

"Vad kan det egentligen vara för fel på människan? Hennes betéende är ju inte friskt!"

"Vad jag har hört så var hennes morsa likadan & var jätteelak mot hennes farsa, så det är ju mycket möjligt att hon har tagit efter sin morsa!"

Med mera, med mera, med mera!
Therese

URK!!!!!

Datum: 2010-09-15 Tid: 12:19:59
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?