Alea Iacta Est!

Är det någonting jag alltid velat och alltid älskat så är det det latinska språket. Så oerhört häftigt och fint, men det finns nog många delade meningar om det.

Just nu har jag inte ett skit att göra så tänkte att jag bara kunde skriva om det som just nu rör sig i huvudet.

Jag har förstått att många, även jag, använder bloggen i mångt och mycket vad det gäller att skriva av sig eller spy galla över andras misslyckanden, fast frågan är egentligen vad man försöker vinna på det? Roligt kan det ju iallafall vara, så det ser jag som en fördel.

Någonting jag även undrar över är - Jag har alltid levt med att det är fel att sparka på människan som redan ligger ner, men gäller det även personer som på ett eller annat vis gjort, eller åtminstone försökt göra mig illa? Den frågan har jag ställt mig själv ett tag nu. Ska man ha dåligt samvete när man berättat sanningen eller bara varit ärlig? Är världen så jävla vrängd i dagens läge så att lögnerna gör sig bättre för människan än sanningen? Jag tycker inte det! Men för andra verkar det vara så.

Jag har valt att vara ärlig och det gav ju ändå inte så mycket mer än påståenden och skitsnack, åtminstone från vissa personer.


Over And Out!




Och By The Way, det är väl ändå inte så konstigt att man känner sig ensam när man låser in sig i en liten tvåa?
Amanda

Sanningen varar längst tycker jag :)

Datum: 2011-08-17 Tid: 10:07:33
URL: http://mhandaa.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?