Juldagen.

Börjar väl med att berätta om julaftonen som började bra på morgonen, vi skippade stressen och tog god tid på oss innan vi åkte iväg. Väl i bilen börjar jag få ont i magen till och från, lixom en huggande känsla under brösten, obehagligt knip eller något, svårt att beskriva men det avtog efter en stund. Väl inne i borås så blev jag fruktansvärt illamående och strax därpå kom magknipet tillbaka och jag visste med en gång vad det var, de jävla järntabletterna jag började äta i förrgår!

Dom på apoteket och även barnmorskan har rekomenderat dom OM man får problem med det andra alternativet som jag inte kommer ihåg vad det heter, så jag tänkte att jag köper det som sägs vara det bästa med minst biverkningar. I bipacksedeln står olika biverkningar och att de förekommer på 1 människa av 10.000, tro fan att jag är en av dom dära 10.000! Så jag skiter helt enkelt i dom nu! Eller ska först testa ta dom varannan dag istället och hjälper inte det så får jag kontakta BM.

Magknipet försvann iallafall efter att jag ätit julmat, skönt nog!

Blev ett toppenfirande med familjen hemma hos bror & E.K!

Runt 18.00 begav vi oss hemåt och lyckades även få farsan att åka med hit. Gick över till Lotta & Alf och käkade ännumera julmat och hade det allmänt trevligt. Farsan, Alf & Henke tog väl sig en öl eller två eller tio. Runt 23.00 blev jag så satans trött (vilket jag iofs varit hela eftermiddagen/kvällen) så jag gick hem och la mig. Blev sedan väckt när Henke kom hem men undrar fortfarande hur mycket klockan var då. 4.00 vaknar jag igen, ingen Henke i sängen men ett förbannat högt snarkande i vardagsrummet.
"Sover både farsan och Henke i soffan!?" - Var min första tanke, så jag ranglade upp och får se... INGENTING i soffan? Men fortfarande ett jävla snarkande så jag undersöker saken och får då se Henke liggandes på golvet bakom soffan! Och farsan fanns ingenstans. Först blev jag orolig att någonting hade hänt, men förmodade sedan att han sov hos Lotta & Alf. Vid 5.00 blev jag väckt av att Henke vaknat till och gick in till mig i sängen, passade då på att fråga vart farsan var men det visste han tydligen inte, men strax därpå kom även han tillbaka. Det visade sig att Alf & Farsan suttit uppe hela natten.

Vid 11 tiden idag kom Alf över en stund och vi åkte och handlade, sedan fixade jag lite käk och så innan vi skulle köra hem farsan. Gjorde potatisgratäng och vitlöksmarinerad fläskfilé till det, blev svingött och farsan var helt såld på både gratängen och köttet och det är alltid kul med uppskattning! :)

Åkte mot borås vid 17.00 ungefär, stannade en sväng på MAXI för att handla godis, godissugen som jag blev, körde hem farsan och åkte hem igen.

För tillfället ligger jag och tar emot bilder från gårdagen så dom kommer upp senare.

Nu ska jag fortsätta med mitt kaffedrickande.



So Long.




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?