Ultraljud. ♥

Bättre sent än aldrig!

Var ju på ultraljud i torsdags (8 December) för att få reda på exakta veckor och dagar, blev lite kaos i rummet må jag säga.
Barnmorskan mäter ju alltid först huvudet och sedan lårbenet, men eftersom min lille krabat var riktigt envis och låg såpass med huvudet så måtten var omöjliga att få så fick barnmorskan gå bakifrån istället och börja mäta lårbenet och kolla över allt annat som hjärtat, hjärnan mm. Till sist kom hon tillbaka till huvudet igen som fortfarande var omöjligt att mäta så hon ber mig ställa mig upp och hoppa runt i rummet? Haha! Sedan gav hon mig massa vatten för att försöka få den lille att ändra sig.
Lägger mig återigen på britsen utan resultat, så barnmorskan börjar buffa på magen precis vid höftbenet och det var en så fruktansvärt obehaglig känsla, det gjorde typ ont samtidigt som det kittlades som as vilket resulterade i att jag av ren reflex slänger upp benet och råkar fota till hennes arm som i sin tur flyger iväg :O Tur nog så skrattade hon bara!

Till sist var enda lösningen att jag fick testa pissa, och skulle inte det funka så skulle vi få lämna rummet och gå och fika så hon kunde ta in någon annan så vi kunde återkomma igen efter ett tag, men efter många om och men, och kämpande och allt möjligt så fick hon tillslut måtten på huvudet iallafall haha!


"Här ligger jag perfekt!"

Therese

Aaw, BEBIS! :D Inatt drömde jag att jag var gravid, hur det nu hade gått till xD Det är väl för många som är det nu :P

Datum: 2011-12-12 Tid: 20:25:06
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
lilja

Så gjorde Liam med. låg i vänster ljumske så jag fick komma tillbaka en vecka senare.. då låg Han i höger ljumske. Men då flyttade Han sej så att det gick att mäta. :)

Datum: 2011-12-16 Tid: 09:28:29




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?