Empati!

Jag har faktiskt lätt för att visa empati. Jag har alltid haft lätt för att visa mitt medlidande till människor utan att det skulle ha en falsk sida. Andra gör tvärtom, de utnyttjar situationen för att samla information till sitt nästa symöte. Jag har märkt att jag har för lätt för att lita på människor som egentligen bara bedrar mig totalt. Sådana personer som vill veta allt om mig för att sedan gå vidare till nästa person och berätta allting.
Ibland skulle man nog nästan känna sig som Britney Spears eller något, för varför skulle jag kunna bli ett så hett samtalsämne på bara ett fåtal sekunder för ett litet snedsteg? Alla gör fel någon gång, men synd nog så ser aldrig personer fel hos sig själva utan suktar bara information och fel hos andra!

Många brukar även använda citat som "sköt ditt så sköter jag mitt", men ännu flera verkar ha extrema problem med att leva upp till sina ord. Frågan är vad det egentligen beror på? Taskig uppväxt? För mycket fritid? Eller helt enkelt en jävligt tråkig vardag? Vad vet jag.

Hur som helst så gör jag allt för att ställa upp för mina medmänniskor, för, som sagt, jag har jävligt lätt för att visa empati för människor, kanske ibland för mycket, synd nog.

Alla gör fel någon gång. Men som jag alltid säger, (säkerligen något av mina smartaste meningar) det som är gjort är gjort, och det är omöjligt att få det ogjort om ingen kan spola tillbaka tiden. Kan någon uppfinna det till mig tro?

Nu, gott folk, ska jag ut i kylan och bråka lite med min stackars byracka som inte längre luktar "gammal njure & tarm" utan luktar nytvättad popps.


So long.






Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?