Turpis odio.

Blev så trött på den heta sommarn, trött på bilderna i stan.
trött på Olssons skor och Kvarnen, trött om natten, trött på dan.

Trött på all valproganda, lika billig som reklam
ja, "vi vill ha ett bättre Sverige". Åh fan!

Jag har varit tyst i tio dagar eller mer
jag tror jag slipar mina vapen, när ingen ser.

Du skulle älska att ströva i parken här intill.
Där över gränsen får man vara när man vill.

Jag blev så trött på den heta sommarn, trött på att aldrig stå pall.
trött på clownerna i TV, trött på inget, trött på allt.

Hjärter Dam, här får man krafterna igen
snart kan jag ta mig ut på isen, men inte än.

Och Hjärter Dam, om skräpet hinner ikapp dig, drömmen flyr och vardagen gror.
och om du letar efter tråden, eller bara saknar en bror.

om du har halsen full med månader av slit
ta din packning över gränsen och kom hit.



Delar av "över gränsen" med Lars Winnerbäck.
Kan inte sluta älska hans texter.
Therese

Han är bra :D

Datum: 2011-03-27 Tid: 21:19:19
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?