Lista.

E.K tyckte att jag kunde fylla i denna lista.

När fick ni reda på att du var gravid?
Den 6 September.

Beräknat förlossningsdatum: Inte utsatt än, men förmodligen en Aprilbebis iallafall. UL 11 November, då vet jag mer.

Var det planerat?
Nope.

Berättade för familjen:
Johanna fick veta det samma dag, sedan fick dom andra veta lite då och då.

Har du mått illa?
Hade en del illamående till och från, men efter att jag fått positivt på testen så blev det enormt, har bara spytt riktigt en gång men fått kraftiga kväljningar så jag yrat runt och inte vetat vart jag ska ta vägen typ haha. Åkte ju dessutom på en förkylning strax efter att jag visste så då var det extra jobbigt med kväljningarna eftersom det blev 10 gånger värre varje gång jag hostade. Nu har illamåendet skönt nog lagt sig en hel del.

Foglossning? Näe, inte än iallafall.

Andra krämpor?
Får lätt ont i ryggen om jag sitter eller står för länge.

Cravings: En HEL del! Köttfärssås, köttfärslimpa med fetaost, rostat bröd med ost & marmelad, apelsin, äpple, baconost, godis, Felix gulaschsoppa, potatis, tomat (kunde sitta en kväll och vräka i mig tio tomater i sträck utan problem), sallad, cheeseburgare, äppelcidervinäger!? Listan kan göras hur lång som helst, kan dock tillägga att en hel del får mig att bli illamående nu.

Avsmak för något?:
Att röka, rostat bröd med ost & marmelad, baconost, Felix gulaschsoppa (blir illamående av att bara se en burk i affären), pommes frites m.m.

Vad tror du att det blir för kön?
Vet inte, jag & Henke är inte överens. Han tror på pojk och jag tror på flicka. Kan dock säga att jag drömmer många nätter att det är en pojk medan Henke kommer och berättar att han drömt att det är en flicka, stört!

Ultraljudet:
Den 11 November, längtar!

Behöver du kissa ofta? Inte på nätterna, men sena kvällar och vaknar vid 4-5.00 och behöver pissa.

Hur mycket har du gått upp i vikt:
Vet inte. Pendlade så extremt i början så jag låg mellan 48-52kg, nu penglar jag mellan 51-53kg ungefär.

Är nu i vecka:
Vet inte, vad jag & min BM misstänker så v.13-14. Får exakta besked på ultraljudet förhoppningsvis.

Är du rädd inför förlossniningen?
Näe, inte än, men det kommer väl.




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?