Måndag.

Henke väckte mig vid 8:00 ungefär och ville att jag skulle ställa mig och laga matlådor!? Han åkte senare till arbetet idag eftersom vi kom hem såpass sent igår...

Ca 14:30 i Fredags så åkte vi mot först UBAB för att hämta Henkes skor, och sedan vidare mot Helsingborg. Vi var nog framme vid 19:00-19:30 någon gång, men vi slapp iallafall att åka vilse!
Henke & Danne satt och drack whiskey och jag spelade beta, som jag för övrigt börjar bli kung på! *Skämt osido*.

Gick upp vid 9:30 på Lördag morgon och drack kaffe och käkade fruktost, senare åkte vi vidare till Benny (Och ja, jag vet att säkert ingen har någon aning om vem varken Danne eller Benny är, har nämnt dom förut i bloggen som skåningarna). Kan ju säga att det var en upplevele att åka hem till Benny eftersom det är reservat där. Jag kan inte säga på rak arm hur många hjortar vi såg, men skriver jag 30 så är det ingen överdrift. Fanns tydligen en jävla massa vildsvin där med, men det fick vi aldrig se, tur i oturen kanske,.. Hade jag sett ett så hade jag nog inte vågat gå ur bilen! Tillbringade mestadelen av dagen ute i skogen med grillning och foto typ.

Igår gick vi upp vid samma tid ungefär. Åkte hem till Dannes bror på fika en sväng, åkte sedan tillbaka och plockade upp Benny för att sedan åka vidare in till stan för en liten upptäcksfärd. Åkte sedan tillbaka till Dannes lägenhet, gjorde allt och ingenting. Så kom killen som fotade på lördagen förbi en sväng och visade alla bilder, Aron? tror jag han hette. Sedan bar grabbarna ut akvarie med tillbehör till bilen. Danne hade nämligen ett 275L? Akvarie han ville sälja till oss.

Vi åkte nog från Danne vid 20:00 ungefär. Körde hem Benny och kom sedan på "rätt väg" vid 20:45. "Rätt väg" visade sig vara fel väg,.. Eller iallafall vad vi trodde, så vi yrade omkring på alla möjliga vägar för att sedan vid 22:30 komma på rätt väg, för då kom jag på att jag kunde kolla vägbeskrivning i min iPhone, smart!
Kan la kalla färden hem för skräckfärd! Mitt säte var framskjutet till max eftersom jag hade ett akvarie i ryggen. Har knappt plats för benen utan sitter med knäna intryckta i handskfacket, själva ryggstödet var såpass uppvridet så jag satt i typ 90 graders vinkel eller något, om inte ännumera framåtlutad... Till råga på allt så kände jag efter en stund på vägen hem att sätet inte ens var "fastklickat"! Det regnade och blåste så in i helvete. Varken jag eller Henke såg vägen i princip + att det var en hel del "vattenhålor" på vägen vilket resulterade i vattenvågor över hela rutan ett antal gånger, usch! Det vill jag inte vara med om igen. Det går la an med att sitta så obekvämt och att ha hemskt väder om man åker kortare sträckor på typ 2-3 mil, men att sitta så obehagligt och jättenervös i 40 mil + gör jag inte om! Vi var hemma strax efter 1:00 inatt och gick väl och la oss vid 2:00 efter att ha packat in allt från bilen och käkat. Blev inte många timmars sömn inatt, men lika bra kanske, för då kanske jag har lättare för att somna inatt trots att Henke inte är hemma.

Nu har ni fått en uppdatering om min händelserika helg som inte är så händelserik i texten kanske.


Hörs sedan, nu ska jag städa!


Jag & Busungen någon gång i somras.
Playdoh! ♥
Tror nästan till och med att jag tycker det är roligare att leka med lera än vad AliCia gör haha!




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?