Underbara känsla!

Något av det härligaste jag vet är när man väl börjar få tillbaka lite energi trots att man är förkyld. Idag gick jag upp redan vid 5 på morgonen och kände mig inte alls manad till någonting.
"Jag lägger mig och somnar om istället" var min tanke, men icke sa nicke, det var omöjligt att somna om. När Henke väl åkte till jobbet så hade jag piggnat till såpass mycket och kände att två alvedon skulle räcka för att jag skulle få tillräckligt med energi för att ta itu med lägenheten som jag inte orkat städa på hela veckan mer än det nödvändiga som disk och småplock.
Sagt och gjort, alvedonen fick göra sitt och sedan satte jag igång, och nu sitter jag här, med hela lägenheten noga storstädad och klockan har inte ens hunnit slå 12, hoppas nu bara att inte hunden är lerig ända upp till öronen idag vilket är ganska så väldigt möjligt att han är. Det lär jag ju om inte annat märka strax efter 1 när Henke och Hero kommer hem.

Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch, och för en gång skull så kvittar det om det är bra varmvatten eller inte, för vad jag behöver är en kall dusch! Varm som tusan efter att ha flugit runt i lägenheten med både dammsugare och mopp. :)



Haha, tänk att jag tyckte att min mage var stor här, det är ett ganska bra nöje i brist på ingenting, jämföra då-bilder från början av graviditeten med nu haha!




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?