GalenCraZy!

Vet egentligen inte vad jag ska skriva. Har en hel del men alldeles för mycket för dessa människor som bara vill lägga näsan i blöt.
Hur som helst, dagarna rusar iväg med en jävla fart, hur det nu kan vara möjligt!?
Jepser har återigen kommit in i någon skrikperiod och jag får inte bukt på rutiner alls över huvud taget! Förut hade jag någorlunda koll på hans vaken/sovstunder men nu? Heeelt fucked up! Innan hade han sin vakenstund i ca 2 timmar (ränkar i överkant där) sedan sov han till nästa måltid. Nu - han sover knappt ett dugg, när han väl har somnat så sover han i ca 20-30 minuter, sedan vaknar han och skriker igen... Det där - nu skriker jag ut all luft i hela jävla världen - skriket, och alldeles blå blir han. Att han har varit gnällig och grinig de senaste veckorna är ingen fara, men hysterin? Och varför? Vad är det egentligen som är fel!? Skulle det vara magknip eller annan värk så bör han ju inte vara tyst när han får hänga på min axel medan jag går runt i cirklar? Och får jag sitta ner dessa stunder? Inte en chans! Trots att man sitter och "gungar" honom där han hänger så skriker han, men så fort jag står upp och gör på samma vis så är det inga problem, jag får inte ihop det!?
Ni som har småbarn som läser min blogg: Är det normalt att en bebis på 3 månader inte sover mer än ca 1 timme om dagen (sammanlagt) om man räknar från 8.00-20.30? Det kanske det är? I don´t know.
 

Tur iallafall att han lyckas få hjärtat att smälta vissa stunder! ♥

Förövrigt så blev jag bjuden på svensexa i lördags. "HUH!? Svensexa? Du som är tjej?" men jo, det är lika sant som det var skrivet haha! Och det var där som Henke lyckades bryta sin tå! Henkes bror Rickard+tjej gifter sig i Augusti så dom skulle ha svensexa för Rickard och senare på kvällen (då jag var närvarande) så skojade Henke och Rickard till det, men det gick väl lite över styr så Henke blev injagad i ett brännässelsnår som var på ca 150cm högt och lyckades i samma veva hoppa rakt ner i ett sorkhål? Säger Henke iallafall, och eftersom den där tån redan har varit bruten en gång tidigare för några år sedan så var väl den extra känslig, så nu har han beklagat sig och tyckt väldigt synd om sig själv hela veckan och tagit alla tillfällen han kunnat till att använda barnvagnen som någon slags rullator. Ni vet ju hur karlar är, så fort dom är lite snuviga så tror dom att dom är döende och förväntar sig att få ligga i soffan eller sängen i minst en vecka utan att lyfta ett finger! :D (Drar inte alla över samma kant, så ni som har superkarlar, ta inte åt er).
Bilden är tagen några timmar efter händelsen. Och jag med min sjuka humor kunde inte sluta skratta åt honom när han låg med den där tån högt i luften med väldens allvarligaste "tyck synd om mig" uttryck! (Och ja, Henke har världens träsktår!)
 

För övrigt så höll Jesper på att ge min hjärtinfarkt x1000 idag! Inte första gången det händer och antagligen inte sista! Efter att han grinat och skrikit näst intill hela dagen igår så lyckades jag få honom att somna. Jag gav honom mat vid 16.00, han somnade vid runt 18.00 så jag förväntade mig att han skulle vakna runt 20.00 igen för att äta. Ingen Jesper vaknar och jag tittar till honom då och då under kvällens gång men han sov vidare. Vid 01.00 gav jag upp och tänkte "han vaknar när han är hungrig helt enkelt"! 7.30 imorse vaknade istället jag, kallsvettig och i princip panikslagen och vet inte hur jag ska våga titta till honom, men till sist smög jag in till honom och förväntade mig det värsta, väl framme vid hans säng så möts jag av världens flin, och ännu större flin fick jag när jag frågade honom om han tyckte om att ge mig hjärtinfarkter, unge! Han kan det där med att vandalisera mitt psyke! :)

Märker att jag borde uppdatera oftare för att jag inte ska skriva en bibel varje gång, så jag får väl helt enkelt försöka skärpa till det där! :) Nu ska jag iallafall dra mig, men återkommer väl kanske imorgon om tiden räcker till!
 
Han har en härlig sovstil iallafall! Och är minst lika rörlig i sömnen som jag var när jag var liten. När man går in till honom efter natten så ligger han ungefär i mitten av sängen och på tvären med fötterna uppe på spjälskyddet. Och sådär har han gjort sedan födsel typ haha! :)
När jag var mindre och vi hade campingplats i varberg så fick inte jag sova med de andra i den stora sängen utan jag fick ligga ensam på en madrass på golvet för att jag rörde mig alldeles för mycket så de andra inte fick sova.
 
 
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Bebisar kan ha perioder ibland då dom är mer vakna och annat, sen helt plötsligt kan det vända och sover som bara den istället, men ring bvc om du känner oro över nåt.

Att få rutiner i början är svårt, jag tycker alltid rutinerna växer fram med barnet,

Fina bilder på lilla jesper :)

Datum: 2012-08-17 Tid: 07:07:09
URL: http://eekk.blogg.se
Therese

Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt när han skriker så. Fruktansvärt när man inte vet varför. Sen så vet han väl hur han får som han vill (att du reser på dig). Han kanske tycker det är roligast då, vem vet ?! :O

Haha, hur lyckas han xD

Dessutom gillar jag dina biblar, mkt underhållning :) De får gärna komma oftare dock, fast som småbarnsförälder är det självklart att varken tid eller orken är på din sida alltid :)

Datum: 2012-08-17 Tid: 17:19:07
URL: http://tessiiestankar.blogg.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?