Mysteriet på Greveholm!

Helt ärligt så är detta första julkalendern jag följer till punkt och pricka på flera år! Senaste jag följde ordentligt var Deiselråttor & sjömansmöss som gick år 2002, efter det har ingen fallit mig i smaken direkt.
Jag är ju den som är den som samlar på julkalendrar så jag har en hel hög, men enda julkalendern jag äger som kom efter 2002 är "En riktig jul" som jag valde att köpa bara för att den verkade mysig, och nog var den riktigt mysig!
De kalendrar jag har hemma i originalfilmer är:
 
♥ 1982 - Albert & Herberts Julkalender.
♥ 1996 - Mysteriet på Greveholm.
♥ 1997 - Pelle Svanslös.
♥ 1998 - När karusellerna sover.
♥ 1999 - Julens hjältar.
♥ 2000 - Ronny & Julia.
♥ 2001 - Kaspar i Nudådalen.
♥ 2002 - Dieselråttor & Sjömansmöss.
♥ 2007 - En riktig jul.
 
Sedan har jag en julkalender med Pettson & Findus också, men den vet jag inte när den gick. Hittade inte det på nätet och orkar inte springa ut och kolla hähä!
 
Hur som helst, det jag egentligen skulle komma fram till var att årets julkalender är någonting jag absolut inte missar! Kan ju dock påstå att första Mysteriet på Greveholm slår denna ganska kraftigt, men denna iår är ändå riktigt bra tycker jag!
Det som gör hela julkalendern som allra bäst är ju ändå att det är samma skådespelare som spelar spökena, och det är den riktiga "Lillan Olsson" & "Ivar Olsson" som kommer in i avsnitten, det är inte många gånger sånt händer.
 
 
Någon mer som kikar årets julkalender?
Som dessutom såg första Mysteriet när den gick på TV?
Åsikter?
 
 
Amanda

Jag följer den som går i år och har sett andra avsnittet oxå. :)
Roliga avsnitt gillar båda två spännande avsnitt :) roligt o se vad som händer i nästa avsnitt i morgon :)

Svar: Hehe okej. Ja, man blir riktigt besviken varje gång avsnittet tar slut haha. :)
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-12-13 Tid: 11:55:31
URL: http://mhanda.bloggplatsen.se
E.K - Mamma till Alicia och Simon

kollar varje dag, följde den första också när den gick på tv. Jag håller med, bra.
och som du skrev, en riktig jul. den var mysig med :)

Svar: Hehe ja, den är kanonbra ju! Eller båda är bra, fast ettan slår ju ändå denna ganska kraftigt! Tycker dock att det är riktigt roligt att dom gör en "comeback" med nya avsnitt från en tidigare gången julkalender! :)Ja, en riktig jul är riktigt mysig! :)
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-12-13 Tid: 18:08:24
URL: http://eekk.blogg.se
Therese

Förra Greveholm såg jag såklart ! Bra minns jag att den var också :) Nu har jag velat sen årets men har råkat missa varenda avsnitt av någon konstig anledning, och idag lär vi sitta och äta när den går xD Den går väl 18.45?

Svar: Hehe ja, den var alla tiders! :) Äsch, vad fan! Den går att kolla på svtplay hemsida, där kan man se alla avsnitt så än sålänge är det inte för sent! Jag brukar själv få kolla via svt på nätet eftersom jag aldrig hinner sitta framför TVn haha. Ja, den går kvart över 7 på morgonen och 18.45 på kvällen om man kollar den på TV hehe
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-12-13 Tid: 18:14:34
URL: http://tessiiestankar.blogg.se
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Har du sett/hört detta: http://www.svt.se/kultur/svt-s-julkalender-anmals-for-ockultism

Svar: Nej, hörde bara att farsan snackade lite om det igår, men vart i helaste jävla helvete är världen påväg? Ta bort allt som har med TV att göra, ta bort allt som har med politik att göra, ta bort allt som har med kultur att göra, ta bort allt så kanske gnället slutar någon jävla gång. Blir så satans trött på att alla ska leta fel precis överallt. Finns väl för tusan betydligt mycket viktigare saker än att haka upp sig på småskit!
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-12-19 Tid: 06:38:41
URL: http://eekk.blogg.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?