Fördriva tiden.

Hur gamla är ni, du och din partner? Jag 21 (Fyller 22 i September) och Henke 22 (Fyller 23 nu i mars).


Hur fick du beskedet att du var gravid?
Fem tester fick mig att förstå det.


Vilken vecka var du i då?
Ca vecka 6, testen gav mig negativt fram tills dess.


Hur reagerade du när gravtestet var positivt?
Fick la en smärre chock eftersom jag var lika inställd på negativt som tidigare. Hela storyn är lång, men jag trodde seriöst att jag hade cancer eller vad som helst på grund av mitt mående och allt vad det var och ändå negativa tester, förväntade mig det allra värsta och tänkte kontakta läkare men bestämde mig i sista stund för att beställa nya tester en sista gång först. Tog la en dag undefär att smälta det men sedan var det enbart lycka, och även oro som säkerligen hör till.


Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?

(Via telefon eftersom Henke då var iväg på jobb hela veckorna)
Jag: "Gjorde nya tester idag..."
Henke: "Jasså, vad visade det då?"
Jag: "Ja, det var ju knappast negativt iallafall..."
Henke: "Jasså? Är du säker på det?"
Jag: "Ja, jag är nog ganska så väldigt säker på det, kan skicka bild! Har tagit tre tester nu och alla visar lika!"



Henke tog det dock på ett annat sätt! Han blev glad givetvis, men han var inte heller speciellt förvånad då han en längre tid gått och sagt "du måste testa igen, du måste vara gravid".


Var det planerat?
Nej, men ack så välkommet!


Var du orolig för missfall?
Till och från. Försökte att inte tänka på det även om det många gånger var svårt. Efter första UL blev det nästan värre trots att jag då var i vecka 14, för då hade jag sett det lilla livet och kunde inte för mitt liv tänka mig vart jag skulle ta vägen om någonting skulle hända.


Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Min syster.


Hur gick ni ut med det officiellt?
Det kom väl ut lite hur som helst, men vi berättade det för de flesta när jag var i vecka 12 ungefär.


Känner du dig redo att bli mamma?
Ja, jag längtar som en tok! Har ju varit bebissjuk ända sedan favoriten (brorsdottern) AliCia kom till världen i Augusti 2008.


Hur känns det att ha en bebis i magen?
Helt olika! Det känns självklart helt underbart och mysigt, även om det nu för tiden är världens kamp att ta sig ur soffan eller sängen, att man inte kommer intill diskbänken riktigt, foglossningar som gör en galen, extremt dålig sömn, listan kan göras lång, men som jag alltid säger, alla jävla besvär, värk och allt vad det är är så värt det med tanken på vad som komma skall! ♥


Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?
Har hört väldigt många som gnäller och klagar på deras ynka 5-10kg, här kommer jag med mina (änsålänge) 16(!!)kg, går in i vecka 31 idag, jisses.


Cravings?
I ätväg (Mycket onyttigt) - Gelehallon, glass i STORA lass! BOB´s jordgubbssaft med massa is, is över lag (brukar plocka fram en iskarta att knapra i mig) chokladbollar, Remi (sånadär choklad/mintkakor), Köttfärssås och mycket mer.
Lukter som gör mig tokig - Riven lök, vinkelslip, betong, (brukade tidigare smita ut i hallen och sniffa ihjäl mig på Henkes arbetsbyxor haha! Numera åker jag hellre med honom till arbetet) Diskmedel, sköljmedel (sånt som man vanligtvis älskar att lukta på, men nu för tiden så är det extremt! Tur att man kan motstå frestelsen att äta/dricka det iallafall!.


Gravidkrämpor?
Illamående, gick på åksjuketabletter ett bra tag, huvudvärk (mest mellan vecka 14-17), blödande tandkött, bröst som värker & VÄXER!! Mina bröst har nog vuxit iallafall tre storlekar. Blev dyra utgifter på BH:ar där ett tag. Foglossningar och skräpigt/trassligt/tovigt/asjobbigt hår (om det nu räknas?).


Har ni planerat några namn?
Ja, men änsålänge bara pojknamn.


Hade ni lätt för att komma överens om namnen?
Ja, pojknamnen var inga problem, men flicknamn kan vi inte bli överens om.


Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke?
Jag tror flicka, Henke tror pojk (som vanligt).


Hur länge ska du vara föräldraledig?
Har inte bestämt det än. Men jag vill ut i arbete så fort som möjligt, dock inte tidigare än att barnet är 10-11 månader.


Ska ni dela på föräldraledigheten?
Blor jag som är ledig eftersom jag inte har något jobb. Sedan tjänar vi på att jag är hemma medan vi går med förlust om Henke är hemma istället.


När är bebisen beräknad att komma?
9 Maj, fast jag tror att jag kommer gå över tiden.

Therese

9 Maj! Det känns som att det är längre tid kvar om man bara skriver v:31! Det är ju inte alls lång tid kvar ju :D



Om ni får en flicka kan hon ju alltid heta Estelle, eller Greta :D ;P

Datum: 2012-02-29 Tid: 11:20:33
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
Therese

Vaaaa, slår ungen dig redan? Dags för uppfostran hör jag :P Höhö. Men det måste ju vara skönt att slippa gå höggravid hela sommaren :) Så ska jag planera min graviditet, vilket nog inte går så bra hahahhaa.



Men Elsa då? Neeej, GUDRUN <3 Hur fint som helst, eller kanske en liten Margareta :D Hahahaha

Datum: 2012-02-29 Tid: 18:33:53
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?