Ja ä int bitter!

Eller så kanske jag är det iallafall? Hur som helst!
Någonting som jag retar mig mer och mer på varje dag som går är dessa människor som fullkomligt överger hela sitt liv åt Facebook, och med hela så menar jag verkligen HELA! Vissa folk gör verkligen allt för att få någon som helst sympati och skriver klagouppdate efter klagouppdate. Vad är det egentligen man vill förmedla?
"Hej, mitt liv suger, jag har aldrig mått sämre än nu, facebook snälla, gör någonting åt det?"
Det finns faktiskt ett liv utanför Facebook, men allt för många verkar snöa in sig mer och mer i skiten.
Förut kunde man ringa människor och människor ringde till en, numera verkar telefonkontakt och besök allt mer främmande och jag tycker att det är så förbannat trist!

Folk uppdaterar sina statusar med skit som bland annat (kan inte meningarna helt exakt):
- "Sätt detta på din status inom 5 minuter, annars kommer du vara singel för resten av ditt liv"
- "Om du har världens bästa pojk/flickvän så sätt detta på din status"
- "skulle du bry dig om jag dog? Kommentera isåfall med ett ♥, kopiera sedan och se hur många som skulle bry sig om du dog"


Jo, för det är ju verkligen facebook som kommer att avgöra din framtid och ditt relationsskapande? Sätter inte du upp en meningslös status på din facebook så kommer du att dö alldeles ensam!

Om man gör så gott man kan för att bevisa sin kärlek för sin pojk/flickvän så kan man nog lite bättre än att bevisa den via en uppdatering på facebook, right?

Varför är det så fruktansvärt många som vill ha reda på vilka som skulle bry sig om man dog? Förväntar man sig att "si och så många bryr sig om jag dör, så nu vet jag det och kan lika gärna gå och dö idag, imorgon eller nästa vecka eller så!"



- "Hur kunde du veta det?"
- "Jag såg det på facebook..."
Mickan (Gravid v. 34)

Jag håller med dig... Det är sjukt att så mycket ska kretsa kring Facebook nu för tiden...



Ja, visst var listan rolig! :D Det verkar vara olika när man räknas som höggravid och inte. Vissa säger från tredje trimestern och andra säger från typ v. 36...

Datum: 2012-02-13 Tid: 23:18:25
URL: http://angel-like.com
jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

SV: det är tydligen jätte vanligt med alla former av kramper :p dock SJUKT otrevligt. Det räcker med allt det andra som kommer? Typ svullna händer och fötter med mera :p

kramp i sidan kommer typ när kroppen säger :"sakta ner" har jag hört

Datum: 2012-02-14 Tid: 11:52:15
URL: http://jennifermedj.blogg.se/
Therese

Fuck facebook ;) Jag har varit utan facebook i en och en halv vecka nu. Och vet du vad, jag och mina vänner har telefonkontakt :D



VåGaVäGrAFaCeBoOk

Datum: 2012-02-14 Tid: 11:55:14
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
Therese

Men du, då är det bättre att du tar bort din Facebook så dina så kallade vänner inte kan snoka på dig ;) Aiight.. :P

Datum: 2012-02-14 Tid: 12:30:24
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?