Det är nu man ska börja memorisera!

Även om jag faktiskt tror att denna skrikiga spädbarnsperioden kommer att stanna kvar i mitt minne för alltid så säger jag ändå som i rubriken - det är nu man ska börja memorisera på riktigt och njuta så mycket man kan, åhjo!

Två morgnar irad har jag nu först och främst vaknat "vad i helvete är klockan och varför har inte Jesper väckt mig!?" - Knepigt, jag vet! För som nybliven förälder så är nog något av det första man ser fram emot mest att få sovmorgon iallafall en gång, men varför i hela jävla helvete vaknar man istället automatiskt då för, när man väl får möjligheterna till att sova!?

Hur som helst, angående min rubrik!
Jesper vaknade strax innan 9.00 (efter att jag både hunnit ta mig en dusch och gjort mig iordning), fick mat, satt med mig i köket i babysittern medan jag diskade, sedan passade jag på att bada honom och la honom sedan i våran säng för att ta fram kläder/ta på honom kläder. Helt plötsligt ser jag hur han hela tiden följer mina rörelser med blicken, och dessutom ligger och flinar åt mig! Sedan låg han där med mig sittandes bredvid och "busa" med honom, inte en endaste grinig min alls! Efter ett tag satte jag honom i babysittern igen för att städa iordning det sista i köket och när jag väl vänder mig om för att titta till honom så har han stenslocknat utan ett endaste grin. Som jag sagt tidigare - den där lille Beppis kommer nog aldrig sluta att förvåna mig!

Trots att han senare från ca 15.00-19.00 skrek och skrek och skrek och... skrek så gjorde det mig helt plötsligt ingenting. Kände även lite så att "vad skönt att min faster (som varit här på besök med sin gubbe idag) iallafall får höra hur han håller på, eftersom Beppis leker världssnäll varenda gång jag fått besök så i princip alla ifrågasätter mig och säger "han är ju hur snäll som helst" haha, han vill helt enkelt att jag ska bli dumförklarad :O (Skämt åsido!)

Här är min lille gosebus idag, även kameran var intressant idag :) Första bilden jag får på honom när han väl tittar in i kameran medvetet (fast jag tror nog att det var dumhuvudet som lät konstigt bakom kameran som fick hans intresse egentligen haha)



Min fiiina fina kille! ♥





Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?