Pojke eller flicka?

Hittade denna lista HÄR!

Magens form
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån. X
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna. X
- Har svårt för att avgöra det faktiskt. Den står ju typ rakt ut men sitter även på sidorna? Jämför själva!

(Bilder från förra veckan. Bilderna från igår (31+0) vecka 32 kommer senare).

Pigmentrand på magen

Pojke: Lång & tydlig rand. 
Flicka: Ingen rand. X

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min. X

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten. X

Halsbränna
Pojke: Mycket. X - Vissa dagar mer, andra mindre.
Flicka: Lite eller ingen.

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte. 
Flicka: Mycket. X

Babyn sparkar
Pojke: Mycket. X
Flicka: Lite mindre.

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt. 
Flicka: Babyn ligger lågt.
-
Svårt att säga, jag själv är ju ganska kort och liten storleksmässigt, och bebis är såpass stor så rörelserna är från revbenen och ända ner mot byxkanten? Svårt att förklara.

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande. X
Flicka: Mycket blödande.

Utåtputande navel
Pojke: Senare under graviditeten. X
Flicka: Tidigt i graviditeten. 

Babyn sparkar på
Pojke: Höger sida. X
Flicka: Vänster sida. X

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket. X
-
Har det fortfarande till och från vissa dagar.

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbt växande. 
Flicka: Normalt växande. X

Mamman är sugen på
Pojke: Choklad & Lakrits. X
Flicka: Frukt & Syrligt. X

Slutresultat
Pojke: 7 st
Flicka: 9 st
E.K - Mamma till Alicia och Simon

"Mammans illamående", haha jag var hemsk :) för mig var det värst när jag väntade Simon. "Blödande tandkött" har jag aldrig tänkt på under mina graviditeter?



Kul att läsa, Var det många som gissade på ditt inlägg?

Jag gissar fortfarande på flicka iaf :)

Datum: 2012-03-08 Tid: 20:28:08
URL: http://eekk.blogg.se/
Therese

Det är nog en av varje ;P

Datum: 2012-03-08 Tid: 20:42:42
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie

äh, såntdär stämmer inte ;) enligt alla sånna listor skulle jag fått en pojke, men jag fick en flicka :)

Datum: 2012-03-08 Tid: 21:09:01
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?