Before/after!

Monia hade gjort ett kul inlägg om gravidmagar, "hade du stor eller liten mage?" så jag tänkte att jag skulle passa på att göra ett inlägg med sista bilderna innan förlossningen och även för skoj skull lägga ut en efterbild på hur magen är idag (ser fortfarande ut att vara i vecka 20 haha).


Dessa bilder togs då jag gick in i vecka 41 (40+0), värkarna startade 40+1 och 40+2 kom han. ♥

Idag ser magen fortfarande stor ut, men det går iallafall åt rätt håll både på magen och vågen hehe.
På grund av att jag haft extrema problem med foglossningar under hela graviditeten så har jag enorma begränsningar idag. Jag måste använda fogbältet, jag får absolut inte lyfta mer än MAX bebisvikt (3,5-4kg), jag får inte gå mer än några hundra meter på promenad, inte sitta med benen i kors, inte sitta skräddare och massa mer, tror ni jag känner mig lite handlingsförlamad när jag inte ens får bära tvättkorgen till tvättstugan?
Så snart kroppen har återhämtat sig så är det långpromenader och träning som gäller! Vågar även påstå att kroppen värker mer nu av minsta ansträngning än vad den gjorde av mina gravidkrämpor.


Jag själv tycker att jag hade väldigt stor mage, folk i min omgivning däremot tyckte att den var GIGANTISK! Det kanske den var? Jag själv la inte så mkt märke till det eftersom jag ändå bar på den och såg den varje dag hehe.
Monia - mamma till Tuvalie

oj, riktigt gigantisk mage hade du :) Jättefint! magen kommer säkert gå till sig snart , min mage är mycket mindre än vad den var nån vecka efter förlossningen :)

Datum: 2012-05-14 Tid: 10:36:19
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?