Reparera håret!

Blickade runt en sväng på nätet för skoj skull och hamnade av en slump på en sida där folk skrev om ricinolja i håret och nyfiken som jag var så var jag tvungen att kolla närmre på saken. Började kolla före/efterbilder på google bilder, läste lite till och tänkte "kanske borde prova". När jag väl kommit in på en sida för att se hur mycket det skulle kosta så tänkte jag "kan lika gärna testa för skoj skull".
 
Jag fick hem paketet och slängde i en omgång redan samma kväll, men jag hade aldrig räknat med att få ett så snabbt resultat som jag fick! Redan dagen efter då jag ställer mig för att platta mitt hår så känner jag hur lent mitt hår blivit, därför har jag valt att fortsätta med det, och nu efter ca 6 behandlingar så känns mitt hår både betydligt mycket lenare och även tjockare! Längden har jag ingen aning om faktiskt eftersom jag redan har satans långt hår och inte direkt tänker på hur långt det är längre.
 
Jag kommer att fortsätta med min ricinoljebehandling då jag känner att jag hellre lägger pengarna på det som gör verkan med en gång, istället för att lägga högre summor på hårinpackningar som varken räcker länge eller hjälper väl.
 
Pratade samma dag som jag gjorde beställningen med min syster, som valde att göra samma beställning som jag, och hon är minst lika nöjd som jag, hon känner även att hennes hår vuxit mer den senaste tiden efter hennes ricinoljebehandling!
 
Vad som bör tänkas på när man använder ricinolja är - Oljan är väldigt tjock, därför väldigt svår att duscha ur, ett tips är då att börja schamponera håret redan när det är torrt, skölja, schamponera igen, skölja och sedan avsluta med balsam (man känner oftast om man inte fått ur allt, då är det bara att schamponera igen).
 
Man ska gärna göra behandlingen ca 3 gånger i veckan/minst 30 min om dagen. Jag brukar köra på måndag, onsdag och fredagar, men det är ju vad man känner är bäst för sig själv.

Kolla in HÄR för att komma till bodystore där du kan få tag på ricinolja!
Själv köpte jag en tvåpack med en gång för att vara på säkra sidan och för att slippa göra nya beställningar inom kort tid. Det blev dessutom billigare. Kika HÄR för att komma till tvåpacken!
 
Sedan är det som med allt annat, det finns både de som berättar fördelar och även nackdelar, men jag personligen kan inte komma med någonting negativt ÄN iallafall, mer än att det isåfall är ganska svårt att duscha ur!
Monia - mamma till Tuvalie

Hej! Jag har startat en bloppis med inriktning barnkläder och barntillbehör, men även lite annat kommer upp till försäljning :) Jag ska nämligen flytta vid årsskiftet och det är onödigt att släpa med sig kläderna lillan växt ur som hon inte längre kan ha o.s.v. Kika gärna in och se om något faller dig i smaken!

http://barnbloppis.blogg.se/

Datum: 2012-11-08 Tid: 12:45:31
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?