Morbi fatuus!

Jag slutar aldrig förvånas av människor. Vissa människor verkar kunna vända och vrida på varenda detalj och sedan komma fram till de sjukaste påståenden man kan tänka sig.

Från några små sms till ett helt världskrig, helt sjukt!

Robert skickade iväg några skämtsms till grannen, nog kanske det stog dumma saker i vissa utav dom, men att en sån grej kunde övereskalera på det viset hade jag aldrig räknat med.

Lördag natt (smsen skickades under lördagskvällen) så ville grannen att jag skulle komma över och prata med henne angående smsen, det var la inga problem för min del, men jag hade väl inte direkt räknat med att hennes jubelidiot till pojkvän skulle gå på så som han gjorde. Jag har aldrig litat på honom, och kommer aldrig i hela mitt liv kunna göra det heller. Han började hela diskussionen med att klargöra för mig att han skulle slå ihjäl Robert, men när jag väl skulle ringa hit Robert så ville pojkvännen inte stå för vad han hade sagt. Från diskussionen om smsen till diskussion om behandling av djur. Han menade på att han aldrig har vetat om att man inte får ha hundar instängda i bur i en lägenhet, och han menar på att jag är djurplågare för att jag nyper Hero i örat när han gjort fel, medan han själv ordagrant kunde stå och hålla sin hund (Pex) i nacken och mata knytnävslag upprepande gånger när Pex gjort något fel. Han tycker att jag är djurplågare för att jag har Hero på gården i Bredene ist för att ha honom instängd i lägenheten eller i bilen. Han tycker det är helt rätt att bära en katt i skinnet mitt på ryggen för att lära katten. Han tycker att det är okej att hota sin flickvän med att misshandla hennes mamma om hon har någon kontakt med henne. Han hotar med att göra slut med henne om hon inte skjuter Pex (vilket i dagsläget är gjort, tyvärr!). Dessutom skulle han under diskussionen stått med händerna i fickan och kramat en tändare för att inte bryta fingrarna när han skulle slå mig (om han skulle få möjlighet).

Idag samtalade jag och grannen en stund och hon berättade om hennes pojkväns underliga påståenden.

• Enligt honom skulle Henke ha spetsat sin grogg med rohypenol eller dylikt.

• En kväll när dom hade varit här och kollat på film så hade vi en varsin skål med popcorn, han hade tydligen sett amfetamin i min skål när han hade kollat efter hur mkt jag hade kvar. Så ja, mina kära läsare, jag kryddar popcornen med amfetamin, nu vet ni alla det.

• Vi är grava alkolister.

Tillägger även att detta är bara en liiiiten del av alla hans påståenden.

Men vem är jag att döma? Må hända att han blev tappad som liten? Eller ramlat i en trapp eller vad fan som helst, för det bör ju finnas någon bakgrund till att han är som han är... Eller?

20 år gammal, 5 år i huvudet!


Nu har jag inte tid att spy mer galla i bloggen, ska in till stan och handla krydda till mina popcorn tänkte jag.


So long.




Therese

Okej okej, nu är jag lite nyfiken på varför hunden var tvungen att avlivas :S

Datum: 2011-07-26 Tid: 15:22:34
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?