Dödstrött!

Har inte blivit många timmars sömn inatt. Sovit från 5.00-9.00 och inte haft någon tid alls för vila under dagen. Det sticker i ögonen och dom går typ i kors.
Inatt klockan 1.30 fick vi åka in till akuten, lillkillen var "ovanligt" trött (känner ju honom inte så jätteväl än) och verkade ha problem med andningen (typ pep/tjöt i luftrören på honom) + att han var lite snorig så jag ringde först till BB som rekommenderade mig att ringa 1177 som i sin tur tyckte att vi skulle åka in till akuten.
Dom gjorde undersökningar på honom men allt visade sig vara i sin ordning så "vi hade ingenting att oroa oss för", jo men tjena, tro fan att man blir orolig! Sedan skulle dom även göra något infektionsprov på honom så dom stack stackarn i fingret, sedan kommer sköterskan in med världens meningslösaste ansiktsuttryck och säger "det var krångel med maskinen så vi får se om vi kan trycka ut lite mer blod", vilket inte gick, så istället stack dom honom i hälen, hjärtskärande skrik och återigen den förbannade maktlöshetskänslan, men han tröstades lätt, tack och lov för det.

9.00 imorse ringde BVC och undrade om vi hade tid att ta oss dit, och det var väl inga problem med det, så vi fick en tid vid 10.30. Vi kom dock en halvtimme försent eftersom det inte längre är vi som bestämmer tider utan lillen. Precis när vi satte ner honom i babyskyddet så gör han behov nummer två och blöjan läcker enormt, så det var bara att krångla av alla kläderna igen, tvätta av honom och få på ny blöja och kläder för att sedan komma iväg. BVC-sköterskan hade iallafall full förståelse och skrattade när vi berättade hur läget var.

Lillkillen hade gått upp bra i vikt och vuxit två centimeter på dessa 11 dagar iallafall, och sköterskan tyckte även att han var väldigt fin i huden. Har fått höra från många håll redan från dagen då han föddes att han inte sett ut som en nyfödd någon gång på grund av att han hela tiden varit så slät och fin och jag vågar faktiskt erkänna att jag håller med (konstigt va?).

Nej, nu ska jag invänta amningstime och sedan ska jag stenslockna så underbart gott så ni anar inte.

Hörs nog imorgon eller något sånt.



Snuttegosen, bara tre dagar gammal! ♥
Monia - mamma till Tuvalie

nämen åh, gav dom han inge sockerlösning innan dom stack ?? :o Vilken tur att allt var bra iallafall! Kram

Datum: 2012-05-23 Tid: 07:40:05
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie

sv: ojdå, det kanske är så att han är i en tillväxtperiod :) Då äter dom extra mycket ^^ Men prova ge ersättning innan kvällsläggningen och se om han sover bättre :)

Datum: 2012-05-23 Tid: 17:09:00
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
felicia - fotokobran

varför började du blogga? :)

http://fotokobran.se/2012/may/dagens-fraga.html#comment

Datum: 2012-05-23 Tid: 23:25:27
URL: http://fotokobran.se
Therese

Åh, stackare! Du får köpa hem massa glass :) Idag kommer glassbilen, jag tänkte faktiskt shoppa av den för första gången sen jag flyttade hemifrån :D Mm, Smack :P

Datum: 2012-05-24 Tid: 11:14:14
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
Felicia

Härligt att det inte var något speciellt. hoppas du får hyfsat med sömn emellanåt i alla fall.

Sköt om dig vännen kram

Datum: 2012-05-24 Tid: 11:38:28
URL: http://trueefil.bloggplatsen.se/
jennifer- mamma till e

Skönt att du inte sprack nått! jag var duktig på att sluta krysta å tänja när dom sa åt mig så sprack inte i själva "hålet" utan bebis behövde hjälp ut så de lixom tryckte upp hennes haka å då sprack jag upp i hela mellangården schyrre? har inga problen när jag ska kissa m.m men nr 2..... tror det var då jag spräckte stygnen.. heeeelll.

Datum: 2012-05-24 Tid: 15:43:03
URL: http://jennifermedj.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?