Nattetankar.

Åhåå vad man kan tänka mycket när man sitter ensam. Kan inte räkna på två händer hur många inlägg jag börjat skriva för att sedan sudda ut raderna och stänga ner. Väljer därför istället att skriva i textdokument och jag vågar nästan med all säkerhet skriva att jag inte skulle våga publicera ens hälften av det jag skrivit precis nu.

"I skrivande stund har jag inte hört av henne på någon månad, och tur är väl kanske det. Denna fruktansvärda glädje och lycka jag kände den dagen då jag fick svaret ifrån henne har i nuläget förvandlats till någonting som kan kännas som hat. Inte hat för att hon är som hon är, utan snarare för hennes blindhet. Hon totalsabbade hela min familj."

Samtidigt kan jag börja fundera över annan skit som varit på senaste tiden. Allt från rättegångar till bilstölderna som varit, till inbrottet i huset brevid, till andra familjer som far illa.

Jag tänker ibland på att jag faktiskt kan ha varit delaktig till att sparka på någon som redan ligger ner, och det är inte likt mig. Folk berättar saker för mig och försöker försvara genom att säga "Personen må ha gjort en hel del", jag bryr mig egentligen inte om det. En gång i tiden stod det ord mot ord, saker och ting gick till överdrift och för tillfället skiter jag fullkomligt i vad som skedde och inte skedde, vad som både sagts och skrivits, ingen människa förtjänar att bli hotad, bli bestulen, få sitt hem förstört eller nedeldat. Jag sitter fortfarande och förvånas över hur polisen i vissa lägen arbetar?
Att jaga snattare på ICA är ju fruktansvärt mycket bekvämare än att jaga psykopater som både hotar små oskyldiga barn och vuxna människor.

Jag tror att mycket av mitt tänkande har med graviditeten att göra. Jag har märkt så väl att man lättare blir känslomässigt berörd på många olika vis. Jo men tjena, jag lipar som ett litet barn till filmer, tecknat som otecknat, lyckligt som sorgligt, skräck som drama. Man tänker, och när man gör det så tänker man ytterligare en gång till innan man "talar" som man brukar säga. Man analyserar allt in i minsta detalj, men, frågan är ju om man blir klokare av det? Många tankar kan nog ändå ge en hel del kunskap. Mycket handlar ju dessutom om Etik och Moral, någonting som var det tråkigaste ämne jag läst i skolan på religionen, så nu sådär efter studenten och allt så kan jag ju lika gärna ge mig på det. Bättre sent än aldrig.

Nej, tanken var väl inte att skriva en bibel nu ikväll,
jag får helt enkelt försöka lägga tankarna på hyllan och slänga igång en film.

Nattinatti! ♥




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?