Helgen i text & bilder.

I Fredags åkte jag & Henke till Herrljunga och tillbringade kvällen med Damien, Zizzi, Ida och Zizzis granne, blev en del TV-spel för grabbarna och en del skitsnack för oss tjejer. Blev käk (thaimat) som jag längtat efter hela dagen men som inte smakade någon vidare alls. Vi kom hem runt 23.00 och gick strax därefter och la oss.
Lördag vaknade jag i vanlig ordning vid 6.30 och gick upp för att börja fixa iordning mig lite och packa saker att ha med till borås där vi skulle fira påsken. Lyckades få upp Henke så tidigt som halv 9 ungefär, typ rekord!
Åkte hemifrån vid 10.00 och var framme i Borås vid 11.00.
Mötte upp farsan och gick sedan hem till bror & E.K där även en ivrig favorit väntade (AliCia). Jag kastade på mig lite smink och fixade iordning mitt hår medan farsan, Henke och Ande var iväg och handlade. Jag & E.K hade bestämt att vi skulle försöka fota lite gravidbilder och då vill man ju även se lite anständig ut!
Här är lite av resultatet från fotningen:



Blev faktiskt riktigt nöjd med bilderna! ♥

Sedan kom vi även på den roliga idén om att måla lite med vattenfärg på tjockismagen, först var det E.K´s tur att måla, sedan ville AliCia måla, sedan Henke och efter det AliCia igen hehe.






Det blev en riktigt trevlig och mysig påsk! Var längesedan nu som jag och Henke tillbringade natten hemma hos bror och E.K så det var la på tiden faktiskt! Får hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa gång.

Igår kom vi hem vid 17.00 tiden och åkte strax därpå vidare för att hämta Henkes bror och Juha. Efter det skyndade vi hem och slängde igång bingolotto (haha). Vi köpte oss en varsin lott tidigare under dagen och hoppades på storvinst, men icke sa nicke, skitbingolotto! Ska aldrig mer spela det! Fast det sa jag ju iofs senaste gången jag spelade det med på uppesittarkvällen.

Kändes konstigt att gå upp imorse. Måndag och Henke kvar i sängen, det händer inte många gånger om året eftersom den jäveln har imunförsvar som jag vet inte vad. Att han får feber och blir sjuk har nog bara hänt vid två/tre tillfällen under hela vårat 4år, 6månader och 8dagars långa förhållande.

Nu ska jag börja med käket så nu har jag inte längre tid för detta inlägget, men nu fick ni iallafall en liten uppdate och även massa bilder.



So loooong!
Monia - mamma till Tuvalie

gud vilka fina bilder :) gravidmagar är bland det finaste som finns :)

Datum: 2012-04-09 Tid: 15:38:27
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Keno

Snart kommer bebis!!! Hahaha jag längtar redan efter nästa ;-).. Det är häftigt att vara mamma, att man har gått igenom en förlossning ;-D. Du kommer klara det galant!

Datum: 2012-04-09 Tid: 21:26:21
Tommy Johansson

Jag hatar Honke :(

Datum: 2012-04-09 Tid: 22:13:46
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Fina Jessica :) Kul att du tyckte om bilderna, jag själv känner mig nöjd också, Längtar efter att få se eran lilla bebis, nu får Maj månad skynda sig :) Tack för en mysig påsk <3

Datum: 2012-04-10 Tid: 07:03:12
URL: http://eekk.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?