Fartfylld dag!

Det skulle egentligen blivit en lugn dag idag, men sedan ändrades planerna ganska snabbt ändå, men jag klagar inte!
Risto och Anna skulle åka till Skövde idag för att Anna ville handla kläder, så vi tänkte att vi lika gärna kunde haka på för att handla julklappar, men det blev inte så mycket julklappar mer än till oss själva. Skit kanske, men vi får försöka lösa det under helgen och det ska väl inte vara några problem eftersom vi alla andra tidigare år lyckats vara ute i sista sekund och handlat julklappar den 23 December hehe.
Vi har ändå en del ärenden att uträtta imorgon så kan lika gärna passa på att kika runt då. Funderar även på att handla hem en jäkla massa ingridienser för att baka julgodis.
Börjar komma in i en sån period så jag bara vill göra allting och lite till, bra eller dåligt vet jag inte än, men jag får iallafall saker och ting gjort! :)
 
Vad fick jag med mig hem idag då?
Eftersom jag fortfarande inte går uppåt på vågen (hade lyckats lägga på mig ett kilo som försvann lika fort under natten, where the fuck are you?) så kände jag att jag var i behov av någonting nytt, så jag köpte mig två par nya leggins, ett par nya benvärmare, en redigt gosig väst, en längre stickad tröja och två par längre linnen (eftersom mina andra har kvaddats med målarfärg). Jag sa till Henke "ett löfte till mig själv nu, det är att ge fan i målarfärgen sålänge jag inte har bytt om" och det hoppas jag innerligt att jag håller, för jag har nog lyckats sabba iallafall 6 par linnen och 4 par brallor på min spontanitet.
 
Vi var väl hemma strax efter 19.00 och efter det har jag bara tagit det lugnt, och det behövs! En vecka med knappt någon sömn alls sliter ganska mycket på en kan jag säga! Framförallt när man har bebis som numera i princip bara är nöjd i min famn. Han har blivit rejält mammig min lille skit! Det räcker att han bara ser mig så stortjuter han tills jag plockar upp honom eller sätter mig/lägger mig bredvid honom. Han har även kommit in i en svår period igen vad det gäller sovandet. Vråltrött, powernap på 15 min, vaknar, vansinnig och övertrött i några timmar men vill inte sova, och så håller det på hela dagarna tills då han läggs för att sova för natten, hoppas på att det bara är tillfälligt!
 
 
Bild på min lille myse från igår då jag äntligen kunde göra en liten tuppis på honom! :)




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?