Onsdag.

Idag är första dagen på mitt nya liv!
Skoja bara, men idag är jag på betydligt mycket bättre humör än vad jag varit den senaste tiden.
Hela förra veckan var helt fucked up. Är hundvakt åt två hundar som inte tycker det är allt för roligt att sköta sig utan mer eller mindre tycker att det är roligare att göra sina behov inne. Samtidigt så hade jag ett barn som fick för sig att vakna under nätterna och vakna 1½ timme tidigare än vanligt på morgnarna. Jag har faktiskt haft en jäkla tur med Jesper då han vanligtvis sover runt 13h/dygn vanligtvis, men får han inte den 13 timmars sömnen under natten så är han allt annat än nöjd under morgon/dag/kväll. Väldigt grinig, missnöjd, matrutiner hamnar i obalans, även sömnrutinerna under dagarna hamnar i obalans vilket resulterar i övertrötthet, sovvägran, bråk vid matning and so on. Samtidigt har man då haft hundarna som, som sagt gör sina behov inomhus vilket gör att jag inte kunnat ha Jesper varken på golv eller i gåstol under tiden jag måste skura piss och skit, utan att han snällt fått vänta i sin säng medan jag tar hand om oredan vilket leder till att han hinner bli vansinnig innan jag kan ta med honom ut, ja jisses, det var en kaotisk vecka förra veckan helt enkelt och mitt humör var på bott, lika så mitt tålamod.
 
Denna veckan däremot har börjat underbart bra. Igår var första morgonen på två veckor som jag kunde gå upp i lugn och ro, slänga igång mitt kaffe, ta ut hundarna, dricka en kopp kaffe i lugn och ro innan Jesper vaknade gladare än någonsin ungefär, jag har till och med dessa två morgnar sluppit handskura golvet i vanlig ordning då någon av hundarna pissat inne, oerhört skönt!
 
Vet faktiskt inte varför hundarna misskött sig sådär, men misstänker att det kanske har varit ren protest då de inte befinner sig på hemmaplan med matte & husse? För två vuxna hundar bör ju klara sig på 5-6 promenader om dagen tycker man ju.
 
Hur som helst så hämtas hundarna idag så efter det ska jag passa på att göra en ordentlig storstädning här i hemmet, för det är sjukt vad mycket päls det hinner fällas under bara ett dygn (dammsuger golven minst en gång om dagen men det syns knappt)
 
Nu vaknade Beppe och lika bra var väl det för annars hade det väl förmodligen blivit ytterligare en bibel!
So Long.
 
 




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?