Tankar & Funderingar!

Har haft en fundering i säkert tre år nu,
har alltid trott att möjligheten för mig skulle vara minimal, men för första gången i mitt liv så valde jag att läsa om "det". Saken är den att jag har funderat på att söka till polishögskolan, inte som det ser ut i dagsläget, definitivt inte, för nu är det studenten som väntar och därefter några år av arbete, men när jag väl tröttnat på mitt jobb, varför inte studera vidare och sträva efter någonting jag faktiskt vill bli? Vem har sagt att jag alltid kommer vilja stå och jobba med maskiner? Ritningar? Svets?
Varför jag skulle vilja bli just polis, det som jag aaaldrig i hela mitt liv kunde tänka mig att bli som liten, är för att man varje dag bara ser mer och mer sjuka saker hända i samhället. Jag vill hjälpa till & bidra med förändringar till någonting bättre. Jag kan ju till och med tala av egen erfarenhet om vilka sjuka människor som finns runt omkring oss varje dag. Dessa labila, psykopatiska, sjuka människor som går mitt ibland oss. Tyvärr så kretsar allt för många sådana personer omkring oss hela tiden. Och synd nog så är det så att har man en gång beblandat sig med sådana personer, så blir man aldrig av med dem, pain in the ass, med ett annat ord.
Näe, polis är någonting som jag vill bli, & sedan ligger det ju i släkten att vara människokännare, vilket ibland kan vara till en fördel, men samtidigt som det är skrämmande.

Framtiden kan man ju aldrig förutse, men att ha mål i livet är en annan sak,
och jag har nog alltid varit en målmedveten människa, och det tackar jag både mig själv & min familj för.




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?