Dubbelmoral utan dess like?

Lovade att jag skulle skriva lite mer nu, och eftersom jag inte har något bättre för mig så ska jag ta och börja berätta lite om varför min uppdate har varit som den vart.
Jag är trött på att bara sitta och beklaga mig och vara förbannad och sedan låta det rinna ut över tangenterna. Jag vill inte att min blogg ska handla om mitt hat för vissa människor, men först idag så tänkte jag till över detta, och istället för att bara hålla käften så kan jag lika gärna låta er ta del av det, eftersom att detta är MIN blogg, MINA åsikter, MITT tänkande och jag har rätten att skriva vad jag vill.

Vill först och främst varna er läsare för att det kommer att bli mycket text.
Men jag har åtminstone fått det fullständigt bekräftat att det är inte jag som är sjuk i huvudet utan det är personen det handlar om som har grova, allvarliga problem, och denna person är ingen mindre än våran vidriga granne som jag förut har skrivit långa inlägg om. Efter ca 1½ år så lyckades jag lösa konflikterna med henne, strax därpå fick hon sms av En gammal vän till mig, L, där L påpekade att jag hade brytit av grannens nummerplåt & lämnat ut hennes nummer på olika hetalinjen nummer, och visst var det jag, och ack vad roligt jag och L hade åt det! Men konstigt nog så blev det inte så mkt mer av det utan grannen tyckte att jag var så bra som erkände omgående och tog på mig skulden när hon visade upp smset, och nog var det svårt att hålla sig för skratt när jag såg det, men jag lyckades. Hur som helst så har allt varit lugnt tills typ i Mars? Eller något... För rätt som det var när jag kom hem från skolan så hade någon slängt mina nytvättade lakan & mattor utanför våran dörr, och denna person var ingen mindre än grannen. Lustigaste är att jag kände på tvätten innan jag drog till skolan, och den var inte torr, så jag kollade tvättavlan och ingen var uppskriven så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta det när jag kom hem (ca 14:30), men iiinte då! Den grejen hände väl några gånger efter det också. När jag storstädar lägenheten så brukar jag ställa ut skorna i trapphuset, alltså vid sidan av så att dom inte ska stå i vägen, men rätt som det är så är det någon som sparkat ner dom framför våran dörr, och det är inte så svårt att lista ut vem det är, eller hur?. Senare kan hon komma och plinga på dörren, och som vanligt bara klampa in, för att sedan säga "ni får ta in era skor, för du ställer ju bara ut dom när du städar, och jag tycker att du städar jävligt länge om skorna står här ute så länge". Själva grejen är den att jag har aldrig sagt till henne att jag bara ställer ut dom när jag städar, utan det har hon fått från ingenstans, precis som allt annat. Lika anmärkningsvärt är det att när Zizzi & Micke bodde här och alltid hade sina skor utanför på exakt samma ställe, då var det fan ingen som sparkade ner dom eller klagade. Och hon om någon ska inte yttra sig som har ALLA skor utanför sin dörr, spela roll om hon bor ensam högst upp eller inte, man får likförbannat flytta på varenda skojävel när man ska städa i trapphuset!


Fortsättning följer för er som orkar läsa.
Therese

Hehe okej :P Jag brukar vara ganska snäll mot mitt hår och färgar var tredje eller var fjärde månad, kan bero på att jag är lite lat :P



Åh herregud, hon är inte som hon ska. Om inte jag minns helt fel så har väl hon sina skor utanför dörren?

Att inte hon kan flytta då, det hade antagligen blivit myyycket bättre då? :)

Datum: 2010-09-14 Tid: 20:37:07
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?