Åsikt!

Förut idag när jag gick till affären så ser jag att någon människa varit ute och rastat sin hund, plockat upp skiten och sedan slängt påsen med innehåll i gräset. Jovisst, duktigt av ägaren som valt att plocka upp skiten, men att sedan bara dumpa den vid vägkanten istället för att redigt ta med påsen och slänga den i sopburken?

Anledningen till att man använder hundbajspåsar är ju faktiskt för att man ska plocka bort skiten, inte plocka upp skiten och sedan slänga tillbaka den med en påse till skal. Då spelar det ingen som helst roll om man bara hade låtit skiten ligga kvar.

Naturen bryter åtminstone ner hundens avföring väldigt lätt, dessvärre så gäller det inte när den ligger i en plastpåse som dessutom är skadligt för miljön!

Är det någonting jag kan irritera mig något enormt på så är det miljöförstöring & folk som inte kan fullfölja sina ansvar!

Vad anser ni om det här?

Rätt eller fel av hundägaren?
TrueefiL

Ville egentligen bara säga att det är en fin design. Men jag kan hålla med dig med det med hund skiten. Meningslöst att plocka upp det om man nu skall lämna påsen.

Ha det bra

Datum: 2011-08-24 Tid: 15:58:27
URL: http://trueefil.bloggplatsen.se
Therese

Sånt är irriterande, bättre att låta skiten vara kvar i så fall. Plasten gör ju inte saken bättre om man inte lägger det i papperskorgen..

Datum: 2011-08-25 Tid: 12:23:57
URL: http://tessiie.myshowroom.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?