Dagens garv:

När jag och Henke kom hem så gjorde jag som vanligt och kollade till akvarierna.
Den stora krabban satt som vanligt på pumpen och filosoferade, men vart befann sig den andra?
Efter en stunds letande så ser jag att den ligger på rygg inne i grottan...

Jag: HENKE!!! En krabba har dööött!! :O

Henke: Jasså? Näe, du skojar...

Jag: Men neej! Den ligger här inne upp och ner iaf? :S

Lyfter sedan på grottan för att vi båda ska försäkra oss om att krabban faktiskt är död, och mycket riktigt så rörde den sig inte för fem öre.

Hepp, den är väl död då... Säger Henke med en smått sur röst...

Jag: Vad SOOORGLIGT!! :O

Henke går iväg och hämtar håven och när han sedan ska lyfta grottan så kommer helt plötsligt en tredje krabba fram...

Henke ser förvånad ut och säger sedan: Vart fan kommer den ifrån!? Vi har ju bara två krabbor... Hur många krabbor finns det egentligen här i O.o

Den "döda" krabban visade sig vara inget mindre än ett tomt skal. Så det var alltså en av krabborna som hade bytt skal haha!



En glad & inte död krabba.



En tom krabba! :O
E.K - Mamma till Alicia

haha ^^

Datum: 2011-02-22 Tid: 05:08:56
URL: http://eekk.blogg.se/
Johanna

Hahaha GULLIGT!!!

Datum: 2011-02-22 Tid: 18:57:42
Therese

Fan vad coolt med krabbor :D

Jag har då aldrig hört talas om att någon haft krabbor i akvarium innan :P

Datum: 2011-02-23 Tid: 11:31:14
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/
Therese

Det får du gärna göra :D

Datum: 2011-02-24 Tid: 17:33:58
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?