Rubrik.

Ska snart lägga mig. Ska upp tidigt imorgon bitti då jag ska till sjukhuset i borås. Min tid är inte innan 11:00 men får ju åka hemifrån i någorlunda tid eftersom det faktiskt är en bit att åka.

För er som undrar varför jag ska till sjukhuset så har jag tidigare nämnt att jag har hörselgångsinflammation och är nog snart inne på fjärde året? Det enda dom kunnat ge mig är bland annat någon salva som inte hjälpte ett skit, sedan har jag även fått olika droppar.

Läkarbesök 1.
Dom konstaterade att det bara var en vanlig infektion och skrev ut:
Terracortril, salva - Hjälpte inte ett skit.

Läkarbesök 2.
Återigen konstaterade dom att det bara var en vanlig infektion och sa åt mig att fortsätta med Terracortrilen.

Läkarbesök 3.
Blev dumförklarad då jag ifrågasatte hur jag fortfarande kan ha extrema problem när jag fått medel emot det, samt då jag ifrågasatte om det inte fanns något annat botemedel mot skiten, vilket det definitivt inte fanns enligt dom.

Läkarbesök 4.
Dom skriver ut:
Terracortril, droppar, med samma jävla skitresultat och skolsköterskan blir vansinnig och skickar remiss till SÄS.

Läkarbesök 5 SÄS.
Dom konstaterar omgående att det inte bara är en vanlig infektion utan en kraftig hörselgångsinflammation och dom säger även åt mig att kontakta hälrovårdsnämnden för att göra en anmälan mot ulricehamns vårdcentral. Sedanskriver dom ut:
Locacorten vioform - Fungerade hur bra som helst. Skulle använda det i tre veckors tid om jag inte minns helt fel. Öronen läkte bra och jag hade knappt några problem som helst. Efter det skrev dom ut,
Återbesök efter två veckors tid för att se så allting ser bra ut.

Läkarbesök 6 SÄS.
Allting ser bra ut och dom säger åt mig att fortsätta en vecka till med Locacortendropparna för att sedan gå över till:
Locoid Lösning - detta skulle jag använda morgon och kväll i två veckors tid för att sedan slippa allting helt, men om problem skulle uppstå så skulle jag droppa med Locoidlösning under en viss period igen.

Problemet var det att när inflammationen sakta men säkert kom tillbaka så kunde jag omöjligt använda Locoidlösningen då det sved, brände och gjorde så satans jävla ont så fort jag fick minsta lilla droppe i öronen.

Återigen läkarbesök och en vecka senare konstaterades det att bakterierna i mina öron var aggressiva mot lösningen och därför kunde jag inte fortsätta med dom, utan då fick jag återigen börja med Terracortrildroppar, som, i vanlig ordning, inte fungerar ett skit.

Nu har snart ett år gått och det blir bara värre och värre... Något av det värsta jag vet är smutsiga öron... Hur håller man öronen rena om man inte kan ta en tops i örat utan att det börjar pissa blod?
Det värsta av allt är nog ändå att ska jag gå igenom samma procedur igen så lär det bli jävligt dyrt... Förut har det ju varit gratis, men bara besöket imorgon kommer kosta mig 300:-

Hur som helst så ska jag nana nu, men nu har ni fått en jävligt kortfattad förklaring på mina senaste år hos misslyckade läkare, (snackar om ulricehamns vårdcentral som felbedömde så många gånger, hade dom kunnat sköta sitt jobb så hade nog dessa problem varit ur världen för längesedan).

Nattinatti.
E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen

Hoppas du får ordning på det snart, och att besöket hos läkaren blir bra.

Datum: 2011-07-19 Tid: 07:45:18
URL: http://eekk.blogg.se/
Anonym

pruttöron! :o

Datum: 2011-07-19 Tid: 12:58:23
Therese

Läkare... Hoppas det blir bra någon gång. Snart typ.. Lycka till!!

Datum: 2011-07-19 Tid: 13:59:55
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?