Städning på schemat!

God morgon alla normala och onormala människor! Helgen har inte blivit som förväntat faktiskt, men det blir den nästan aldrig.
Började min fredag med att dra iväg till skolan för ännu en dag utan att få någonting gjort typ, sedan åkte jag hem, drog snabbt bort till affären och hämtade ut min xbox och gick sedan vidare till Katja och drack kaffe med henne, trevligt! Efter det gick jag hem, väntade in Henke och Risto. Åkte in till falköping och handlade lite fisk. Har ju fått sniglar i mitt akvarium så köpte två praktbotior som är jävligt effektiva på att rensa bort kräken, så nu ser man inte en enda snigel och det är nice.




Sedan fick även jag & Henke nys om en mal som vi båda var sugna på att köpa. En "gibbiceps" - Segelfenspleco. Vi båda vill ju ha fiskar som kan bli stooora, och denna Gibbicepsen blir uppåt 60cm stor, GILLA! Så det fick bli två såna oxå.



Vi hade även fått hem ett A4 papper med massa värdekuponger och rabatter, bland annat på levandefödande fiskar. Så det fick bli några guppys (tråkiga fiskar men kan vara fina ändå) för att få lite mer liv i krabbkaret. Eftersom vi har vit sand som ändrar pH-värdet en hel del så kan vi inte ha vilken fisk som helst där i, men Guppys klarar av det iaf.



Fick även en rabatt på kattsanden jag alltid använder. Vanligtvis ger jag 199:- för en 10kg låda, men nu hade jag fått en kupong där jag fick 2 stycken för 199:-, asbra! :)



Bästa kattsanden jag ägt tror jag. Den har klumpbildande effekt som gör att kattlådan är extremt lätt att få ren. Sanden är dessutom parfymerad vilket gör att det inte luktar något illa alls från lådan, inte ens när man rengör den.

Efter visiten på Djurmagazinet så åkte vi och handlade lite. Kom hem vid 7 någon gång kanske? Städade iordning lite och inväntade Risto (som för övrigt aldrig dök upp). Min fredag som skulle bestå av spelande blev aldrig av iaf. Fick igång spelet vid 22:30, installationen tog en halvtimme drygt, så jag började spela vid 23:00. Efter ca en timme så somnade Henke så jag stängde av spelet och gick och la mig eftersom vi skulle upp tidigt på lördag morgon.


Berättar mer om helgen senare eftersom jag inte vill skriva en hel bibel i ett inlägg.




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?