Tisdag.

Och en hel del tankar och funderingar.
Kan ju först och främst säga att jag lider med våran vän och hans familj över tragedin då deras hus brann ner till grunden i förra veckan. Sånt som bara inte får hända händer tyvärr. Vågade inte tro att det var sant när Henke ringde mig och berättade. Jag hoppas iallafall innerligt att det löser sig på bästa sätt och att det gör det snarast! ♥

Henke har inom loppet av två veckor haft punktering på sin bil. Första gången tror vi att det var ett misstag då vi åkte upp på Lennarts gård. Han gör ju mycket där med armeringsnät och dylikt så kan ha funnits någonting vasst i gruset som orsakade punkan. Nu i helgen använde vi bilen på fredagen då vi åkte till skövde, och då var det inget fel på bilen. På lördag morgon hade Henke punka på bakhjulet. Det visade sig vara en ca 12 cm lång spik som någon lutat mot Henkes bakhjul som Henke sedan backat på. Vad vill egentligen folk vinna på sina sabotage?

I onsdags natt förra veckan låg jag vaken och tycktes höra konstiga ljud utifrån vid vårat garage. Gick upp och öppnade balkongen men då tystnade det. Jag gjorde det tre gånger innan jag tänkte att "äsch, jag inbillar mig nog". Ingenting hade iallafall hänt dagen efter.

Igår fick jag veta att det har skett två bilstölder här i området, bland annat en gammal kompis farsa blev av med sin bil. Det hade även varit inbrott i huset där Lotta och Alf bor. Några hade tagit sig ner till källaren och rotat runt och även försökt ta sig in i Jan-Eriks förråd utan lyckat resultat tur nog.

Det skedde en mordbrand (?) i borås i ett trevånings, lägenhetshus, ingen kom till skada, tacka gudarna för det!

Rykten sprids fort och jag har även fått veta att andra jag känner har råkat ut för en hel del med vandalism och dylikt. Vad är det egentligen som händer!?
Som sagt, vad är det folk vill vinna genom att bete sig som några jävla djur?
Ska man inte längre kunna få känna sig trygg och säker i sitt egna hem?
Blir så trött på folk!
Att människor dessutom ger sig på barnfamiljer tar nog fan ändå priset! Jag fattar seriöst inte hur man kan sjunka så förbannat jävla lågt! Människor som gör det kan fan inte ha någonting innanför pannbenet iallafall.
Spelar ingen roll vad son sagts och gjorts, eller inte sagts och gjorts, är man helt skadad i huvudet så bör man ändå kunna tänka till och inte ge sig på någonting där man vet att ett barn finns, en oskyldig liten individ. SUCK!

Och alla som snackar om jordens undergång och allt vad fan det är, öppna ögonen!
Jorden förgör oss inte, vi gör det så bra själva!




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?