Vart är snön!?

Blir tokig snart på att snön inte vill komma till våran del av sverige. Första advent var igår och julkänslan är som bortblåst, tråkigt och irriterande!

För övrigt så lever jag, trots min kassa uppdatering.
I fredags åkte vi iväg till Ikea och handlade hem en del. Fick med oss en spjällsäng och massa tillbehör, samt nya stolsdynor vilket var välbehövligt eftersom kattrackarn har tuggat sönder snörena på våra gamla för många gånger trots att jag gång på gång lagat dom så varje gång man dragit ut en stol så har dynorna åkt ner på golvet, men nu ska jag slippa de problemen.
Handlade även nytt porslin som också var jävligt välbehövligt eftersom vi enbart hade en stor platt tallrik och en djup som gick att mikra, eftersom resten hade guldkant, (rena skiten!) Dom var också jävligt slitna och fula.
Nya kastruller, nya sängkläder (nog för att vi hade så vi klarade oss, men alltid roligt med nytt + att det är så förbannat skönt att lägga sig i helt nya sängkläder), sedan blev det väl en del annat småbös.


På lördagen åkte vi till borås och tillbringade dagen i knalleland med käre syster, papi & Beckman. Johanna var grinig för att hon inte hittade någonting och jag var la näst intill lika irriterad. Kollade en del efter mammakläder, framförallt byxor eftersom jag känner mig så oanständig när jag hela tiden får ränna runt i mjukisbrallor, men tro fan att det inte fanns något i min storlek, fanns bara från 36 och uppåt, irriterande! Senare på eftermiddagen åkte vi till bror & E.K som kommit hem från Ikea. Kom dit ganska sent så vi hann inte göra så mkt. Leka en stund med nakenfisen Alicia (busfröt som föredrar att bara springa i blöja), lite snack och en bakis irriterad bror som monterade möbler haha.
Både jag och syster fick endel julklappar handlade iallafall, så jag ska väl sätta mig ner och slå in det sedan. Älskar att slå in paket! :)

Igår var det kalas x2. Henkes farmor och Lottas gubbe/Jan-Eriks pappa fyllde år. Så det var full rulle hela dagen/kvällen igår.

Idag ska jag ta itu med städningen igen i vanlig ordning och ikväll blir det nog film med Damien.

Hörs senare!




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?