"Galnaste gravid-cravingen - Del 1".

En tråd som är startad på familjeliv.se. Ägnade många timmar åt den igår. Som jag skrev i förgående inlägg så garvade jag så tårarna sprutade!

"Känner en tjej som var jättesugen på dammet som blir när man kör på grusvägar. Hon gick runt på gruset och njöt....."


"Min mamma hängde nere i källaren och krafsade murbruk från väggarna. Det smaskade hon sedan i sig. Andra graviditeten åt hon ett kilo strömming varje dag och så drog hon upp tång ur havet och den sniffade hon på. Själv hade jag inget sånt där kul-knasigt. Bara rå falukorv och wenerbröd."


"En tjock spritpenna var jag galen i. Varje kväll o om natten när gubben sov o inte så¨g blev jag tvungen att ta några sniff.
Det luktade så himla gott, likaså bensin."


"Måste bara berätta om mammas kompis som åt gummisnoddar. Hennes man köpte en påse gummisnoddar på bokaffärren.. Det är väl typ 500 snoddar i en påse eller nåt. Hon kokade snoddarna någon minut och åt dem."


"Sen fick min man klia mig på ryggen varje kväll, han hade så långa naglar att han arbetskollegor köpte ett nagellack åt honom. Sen en kväll klippte han av naglarna då blev jag så ledsen och arg att han fick sova i gästrummet."


"Betongdamm var jag sååå sugen på! Ville sleva i mig betongdamm med sked!
barnets far jobbade med betong och kom hem med kläder som hade betongdamm på som jag låg och sniffade på, och smygsmakade lite.
"


"Det värsta för mig är när jag är i affären & handlar, blir sugen på hur mycket som helst som jag kan köpa med mig hem! Men när jag väl är hemma så är jag inte sugen på något av det jag nyss köpt...så kan jag sitta & tjura en stund eftersom jag inte vet vad jag är sugen på, för inte är det något jag har hemma iallafall..." - Tillägger även att detta är någonting som är extremt typiskt mig! Har en byrå som är helt överpackad med chips, jordnötsringar och godis i alla dess sorter, jag ÖSER ner med saker i korgen, väl hemma så är jag inte sugen!?


"Hade själv inte några konstiga cravings. Svägerskan var tokig i tvättmedel när hon väntade dottern. Vi hade nåt med blåa prickar i och hon kom alltid ut med ett litet leende på läpparna när hon hade använt vår toa. Så jag frågade vad det var och då sa hon att de blåa prickarna smakade jättegott . Hon kunde inte låta bli att smaka några stycken."


Angående den sista så hade jag nog inte vågat ta risken att provsmaka tvättmedel oavsett hur stor frestelsen än hade varit haha, men jag kan ju inte säga någonting med säkerhet heller. :P




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?