Ni överger mig inte!

Trots min sämsta uppdatering och mycket skäll och klagomål från olika håll om min uppdatering så ser jag ändå att ett flertal dagligen är inne på min blogg iallafall, kul att se. Fast kanske ganska dumt då att jag inte skriver.

Hur som helst så händer det inte mycket här för min del. Henke är som vanligt iväg på jobb mellan måndag-torsdag så här lallar jag runt i min ensamhet och antingen städar ihjäl mig eller också dricker kaffe i mängder. Fast nu fick jag det lite att låta som att jag inte gör ett skit på dagarna, men så är inte fallet. Jag har bärt flyttlådor, rensat lådor, städat, röjt, sökt jobb, varit sjuk och en jävla massa därimellan. Har varit mycket hos Henkes moder och fikat och hjälpt henne med olika saker så denna veckan är det hennes tur att hjälpa mig! :)

Helgen spenderades i vårat garage. Vi rensade ur den mesta skiten därifrån så nu har vi gott om utrymme där igen. Blir väl att röja ut det sista och hjälpa Alf att flytta alla fyrhjulingar och mopeder och allt bröt som står där. Vintern närmar sig ju trotsallt (jag klagar inte) och då vore det bra om det gick att få in bilen där så man slipper samma olycka som förra året då hela bakrutan sprack.
Hur som helst, när vi var klara med garaget så fortsatte vi med förråden och fick ut det mesta därifrån. Fick låna en hästtransport av Micke & Carro. Vi tänkte köra all skit till tippen redan på lördag förmiddag men hamnade så mycket efter i tidsschemat så vi tänkte att vi skulle avvakta och köra allt på tisdag kväll istället (Alf kommer hem från arbetet då), men då kommer Micke på lördag eftermiddag och säger att Carro behöver sin kärra, så det var bara att dumpa av skiten i garaget igen och köra tillbaka kärran som kom tillbaka igår eftermiddag. Mycket skrivande känner jag, men vi slängde återigen in skiten i kärran igen, och slängde även ut ungefär halva vårat vardagsrum. Börjar likna någonting nu. Känner även att jag skulle vilja ha vit målarfärg och ljusa upp en del av våra tråkiga möbler.

Idag är det städning som står på schemat. Ska städa klart vardagsrummet och rensa ut det sista. Och om energin vill hålla i sig så ska jag väl även rensa ut mina garderober.

Hörs senare.




Therese

Nej inte går det att överge dig och din blogg :D En av de få jag följer ju :)

Datum: 2011-09-19 Tid: 11:40:27
URL: http://tessiie.myshowroom.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?