Det står still...

I know, och jag kan inte riktigt hjälpa det faktiskt!
Folk tjatar på mig om att jag ska blogga och så tänker jag "nu sover lillen så då kan jag passa på", men min lille pojk verkar lägga saker och ting i system för varje gång jag ska passa på med någonting under tiden han sover så vaknar han, och det kan vara allt från att bara göra ett snabbt inlägg. springa ner till tvätten, bädda sängen eller värst av allt, när jag har massa viktiga samtal att ta itu med. Då tycker man att "när han äter så är han iallafall tyst så då kan jag passa på att ringa de viktiga samtalen iallafall", men icke då! pratar jag i telefon, eller pratar med någon överhuvudtaget så börjar han kinka och grina? Han är väldigt noga med att han ska ha matro har jag märkt, för jag får inte ens hålla i telefonen knappt haha. Nu under hans vakna tider så väljer jag hellre att spendera den tiden med honom istället för att sitta vid datorn så ja, då blir bloggen och allt annat lidande! :)

Sedan tror jag att jag lyckades förlösa mitt minne i samband med förlossningen, för såhär vimsig och snurrig som jag är nu har jag nog aldrig tidigare vart! Andra gången gillt nu när jag åker in till BVC och inser att jag är där en till två dagar för tidigt, tur nog så hade Jesper inte ont av en extratripp iallafall så jag och Jespers farmor och farbror passade på att kika lite affärer och handla, så helt i onödan åkte vi iallafall inte! :)

Har införskaffat mig en ny vagn nu också! Den vi hade tidigare var absolut inget fel på, men den var lite väl stor kunde jag tycka (den tog upp hela bak + bakruta i bilen, otymplig att bära, otymplig att rulla upp och ner för trappor. Men så fick jag se att bror & Lilja skulle sälja sin vagn som inte ens är ett år gammal så då slog jag till med en gång och jag ångrar mig inte för fem öre! Vagnen är av den typen att det både är liggdel, sittdel och man kan även klicka fast babyskyddet så man slipper bära ut och in bebis om han somnat på vägen, hur praktiskt som helst!
Here it is! (Bild lånad från google)
Och för er som är intresserade så kan ni kika in denna sidan, där kan man även se video på alla fördelar med den. Klicka HÄR!


Annars är väl allt typ som vanligt. Jesper växer för varje dag, blev tre månader i lördags (vart fan har den tiden tagit vägen!?), är mer och mer vaken och blir allt mer intresserad av saker och ting, imorgon ska vi till BVC för tre månaderssprutor, (USCH!) och inte igår som jag trodde att det var haha. Henke har börjat jobba igen, med bruten tå dessutom - berättar om det sedan. Jag mår finfint för det mesta. Är väl fortfarande jävligt stressad typ dygnet runt eftersom jag har så satans svårt att släppa saker och ting. Jag har alltid varit målmedveten, men när man har en liten så kan jag inte riktigt styra över mina rutiner längre. Kan inte ta disken och städningen precis när som helst, kan inte fortsätta med spackling, slipning och målning när som helst och den där spontaniteten man en gång hade är totalt bortblåst MEN, trots allt det där så kan jag ändå njuta av min livssituation! Som alla intalade mig "allting kommer att bli bättre" och det var lika sant som det var sagt!

Får väl försöka slänga in ett till inlägg senare eller något för nu vaknade min lille kinkis! :)


Therese

Haha sån är kompisens bebis med, ska ha matro. Man får inte prata när han äter :P Han är väldanst fin eran pojk :)!

Vad har henke hittat på? haha

Datum: 2012-08-15 Tid: 11:05:38
URL: http://tessiiestankar.blogg.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?