Tiden rusar men jag är fortfarande kvar!

Hur var det nu egentligen?
Är det nyårsafton imorgon!? Är julafton redan över? Är vi snart inne i Januari? Går vi redan mot sommaren?
 
Julaftonen kunde inte blivit bättre! Dagen innan jul höll jag på med allt möjligt. Pysslade, plockade, städade, bakade, skottade snö, tvättade, vek tvätt och ja, allt möjligt! Jag var inte klar med allting innan runt halv 3 på natten då jag äntligen fick lägga mig för att sova för att några timmar senare återigen gå upp.
Åkte till Ulricehamn där resten av familjen befann sig, firade julen med dom och dt kunde som sagt inte blivit bättre. Efter Ulricehamn begav vi oss hemåt och strax därpå kom en del av de anhöriga från Henkes sida hit så vi firade lite med dom. Resten av kvällen tog vi det bara lugnt jag och Henke. ♥
 
Juldagen - Gick upp tidigt, precis som alla andra dagar. Duschade och gjorde mig iordning, packade och sådär för att sedan bege oss mot Helsingborg där Daniel & Sofie bor. Vi kom väl hemifrån vid runt 14 tiden och var framme runt 18. Drack lite vin & käkade mat och hade allmänt trevligt med massa snack och sånt.Natten däremot var inte sådär underbar då jag vaknade strax innan 4 och hade så satans ont i magen och illamående. Låg och vände och vred mig ett tag innan jag kände att "nä, faan, jag måste upp till dass innan jag spyr ner mig här". Jag hann precis in på toaletten då jag ordagrant kaskadspydde rätt ut, och det var ingen dålig kräka jag la av kan jag lova! (Numera tar jag ledningen över Jesper), jag fick skölja av det värsta ifrån mig själv för att sedan leta skurprykar och skura iordning hela toaletten. Efter det fick jag slänga mig själv i duschen. Några timmar senare kunde jag gå och lägga mig för att somna om en stund igen och under dagen var jag inte så pigg på att ha Jesper. Jag sa åt Henke att hålla Jesper ifrån mig ifall att det skulle vara magsjuka jag hade, men både Henke och Daniel envisades om att det absolut inte kunde vara magsjuka. Jag låg och sov nästan hela den dagen men fick sedan ha Jesper en stund iallafall trots att jag inte ville på grund av smittorisken, om jag nu skulle vara magsjuk. Morgonen därpå kaskadspydde Jesper minst lika kungligt som jag, och vi skulle sitta i en bil i nästan fyra timmar, hej och hå vad lockande. Precis när vi ska lämna lägenheten så kaskadspyr han rakt på min axel och mitt bröst, och det rinner längs hela sidan och bak på hela mitt vänstra ben och skor och alltihop, det fick bli en snabb upptorkning av alltihopa eftersom alla av oss var stressade. Bilresan hem gick trotsallt bra ändå, Jesper sov nästan hela vägen hem förutom då han kvittrade likt en fågel, jag mådde smått illa och kände lukten av sur spya på mig själv (efter Jesper) men annars var det inga problem. Jag blir trotsallt lite småsur över att Henke inte kunde lyssnat på mig från första början, men när jag var på bättringsvägen så var Jesper i det allra värsta. Han åt som vanligt men kaskadspydde och sprutlackade blöjorna rejält och eftersom jag absolut inte får tappa ett gram till så har jag inte vågat vara nära Jesper ifall jag skulle bli sämre igen, så de senaste dagarna har han mestadels varit med far sin, men har Jesper ont av magsjukan? Åhnej! Han är snarare på bättre humör nu än någonsin? Haha. Han är pigg och glad och grinar knappt alls :P Han äter inte sådär jättebra just nu, men huvudsaken för mig är att han får i sig någonting iallafall och att han fortfarande är på humör och pigg.
 
Idag är första dagen då jag inte mår enormt illa. Jag kan alltså fungera som en helt vanlig människa och sköta hushållssysslor utan att vara panik för att spy. Och jag som vanligtvis är personen som måste ha saker och ting att göra hela tiden hade ju extra mycket energi idag och tyckte därför att vi skulle ge oss på en totalrengöring av vårt stora akvarie, sagt och gjort. Det tog oss 3 timmar men nu är det iallafall rent och fint!
Så de dagar jag inte burit runt på Beppe har jag tagit igen med vattenhinkar idag iallafall! Räknade snabbt och lätt att jag burit ca 700L vatten idag (inte samtidigt dock haha), och det är inte illa! ;) *ironisk*
Jag ser till och med lite biff ut trots att jag inte spänner mig (fast det är nog Beppes förtjänst trotsallt,)
 




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?