Vad trött man blir!

Skrev i något tidigare inlägg om att min kamera var totalt väck och jag har ta mig fan letat i över en veckas tid efter den jävla kameran utan något vidare fynd mer än spindlar och fanstyg. Idag tog jag sista genomgången i huset, det tog mig 2½ timme att gå igenom hela förrådet som blev mer och mer kaos, till sist gav jag upp och enda bra fyndet var en live skiva med KISS och jag blev ett häftstift i foten rikare. Muttrandes och svärandes gick jag upp för att lugna ner mig med en kopp kaffe. Efter en kort stund satt jag redan och kollade efter en ny kamera på nätet och hittade en jag blev intresserad av. Efter många om och men och även pratande med Henke så valde jag att beställa hem en ny kamera. Innan beställningen säger jag (och även skriver till folk på FB) "När jag väl klickat hem en kamera så kommer säkert min gamla dyka upp" *letar lite till*.

Beställer kamera+minneskort och sitter en halvtimme senare i telefonen och tänker "det där skåpet har jag letat i tusentals gånger så det är helt meningslöst, men skitsamma, finns annat bös där inne som kan vara kul att få fram". DRA PÅ TRISSOR!!!! När kamerahelvetet ligger i en av de förbannade lådorna jag hade i köket.
*Svär ännumera åt mig själv och lovar att döda mig om inte Henke gör det åt mig*
 
Så ja gott folk!
Nu sitter jag här med min j*vla kamera och väntar på min nya.
Fördelen av alltihopa är väl isåfall att jag inte varit vrålnöjd med min f.d försvunna kamera, så när jag får hem den nya så ska jag jämföra och gå igenom noggrant vilken av dom som får stanna här, den andra får flytta! (Har ju trotsallt inte haft min gamla i mer än drygt ett år)
 
Från det här (och ja, jag gick igenom ALLT här)
 
Till det här
 
Lite bättre ordning och reda iallafall, så lite tur i oturen! :)
 




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?