Förberedelser.

Jag vet att många är av typen att man inte ska förbereda för mycket innan bebis kommit, jag är snarare den som tycker att det är lika bra att ha allting klart till nykomlingen. "Vad som helst kan hända", jovisst, det kan det, men varför alltid gå och tänka på det värsta sålänge man känner det underbara liv som leker rövare i magen?
Hittade en liten lista på "bra att ha innan bebis kommer" saker:

- Spjälsäng
- Madrass till spjälsäng
- Handdukar
- Påslakan + Örngott
- Täcke
- Kudde
- Dra-på-lakan
- Babyfiltar
- Badbalja
- Skötbädd
- Haklappar
- Blöjor
- tvättlappar

- Overall (om det behövs?)
- Pyjamaser
- Bodys
- Byxor
- Tröjor
- Strumpor
- Nappflaskor
- Barnvakter (om det behövs)
- Nappar
- Mössor
- Vantar (om det behövs)
- Vårdkit
- Febertemp
- Snorpump
- Åkpåse (om det behövs)
- Bitsaker
- Bärsele

- Babysitter
- Babygym
- Bilbarnstol
- Vagn
- Kudde till vagn?
- Regnskydd till vagn
- Insektsskydd till vagn
- Skötväska
- Amningskudde

Finns nog mycket mycket mer som jag glömt att lägga till, så hjälp mig gärna om jag missat någonting. :)
Ska även ladda upp ett till inlägg om vad jag behöver och/eller vad jag redan har.





Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?