Gravidlista!

Hittade denna hos http://novembersara.blogg.se/

Jag fick reda på att jag var gravid: 6 september 2011 ♥

Såhär fick jag reda på det:
Efter att ha slösat säkert 1000:- på tester. Trodde ett bra tag att det var något som var allvarligt fel. Jag bestämde mig en sista gång att beställa hem 5 nya tester, skulle det varit negativt så skulle jag kontaktat läkare, vilket jag tur nog slapp! :)

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Testade med resterande tester jag hade kvar. "Det kunde ju varit fel på testet". 5 tester blev lagom för att jag skulle tro på det. Efter det kontaktade jag min syster och efter det Henke Penke! ♥

Jag tror det kommer att bli:
Jättesvårt att veta faktiskt. Jag tror nog mest på flicka. Henke tror på pojk (som han tror så fort han ser en gravid mage). Majoriteten tror iallafall på flicka.

Det här undviker jag att äta och dricka:
Alkohol of course! Energidrycker, för mycket kaffe och cola. I matväg trycker jag inte i mig vilken ost som helst (vilket jag iofs inte gör vanligtvis heller), äter ingen insjöfisk (gör jag inte heller vanligtvis), inget rökt och inget jag är osäker på.

Lukter som jag inte klarade av i början: Lukten av Felix gulaschsoppa & stekt bacon (luktade rent grispiss). Sedan har jag fått enormt känsligt luktsinne så allt illaluktande känner jag av extremt och kan bli helt spyfärdig.

Första gången det rörde sig i magen:
Första gången jag kände säkert var i vecka 16, som nervryck typ. Efter det har det bara blivit starkare och starkare.

Första gången det började sparka ordentligt:
I vecka 18 på kvällen när jag låg på rygg i soffan, efter det gick även sparkarna att se och kännas utanpå.

Såhär kändes de första sparkarna:
Skumt, konstigt, mysigt, kul. En storm av känslor ♥ Än idag kan det typ kittlas på insidan när den gör vissa rörelser.

Musik jag spelar för bebisen i magen:
Det jag spelar i högtalarna och det som spelas i bilen. Märker att den börjar röra mycket på sig när man spelar W.A.S.P & 4 non blondes  - What´s up.

Magen började synas:
Var ju jävligt uppblåst hela tiden från början, men nu kan man se att det är en bebismage och inte bara en uppblåst mage. Började la bli en riktig kula runt vecka 16.

Såhär kände jag vid ultraljudet: En hel del blandade känslor! Gick med ett leende på läpparna resten av den dagen. Känslan är så jäkla svår att beskriva, tårarna rann av glädje samtidigt som jag låg där och försökte hålla mig för skratt.

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Har inte gjort det än. Men lär få göra det i nästa vecka då jag ska till BM. :)

De första mammakläderna var: Två par brallor, ett par leggins och någon topp som jag fick av E.K.

Mina favoritmammakläder: Ett par brallor jag fick av Katja häromdagen, samt två par linnen som jag gillar skarpt.






Novembersara - i väntan på majbebis.

SV: Jag har BF 15 maj :) dudå?

Datum: 2012-01-21 Tid: 00:09:01
URL: http://novembersara.blogg.se/
Therese

Jag vill också ha bebis, någon gång i framtiden. För övrigt tänker jag kommentera typ alla dina inlägg nu bara för att jag har klagat på dig :P

Datum: 2012-01-21 Tid: 18:25:51
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?