BM-besöket igår.

Förra BM-besöket så fick jag ha någon annan BM som jag aldrig förut träffat för att min ordinarie var hemma för VAB.
"Det är väl inte hela världen, huvudsaken är ju att jag får veta att allt är okej" - tänkte jag.
Den jag träffade var bara extremt tråkig. Okej, man kanske inte ska ha "kul" hos barnmorskan, men man vill ju åtminstone kunna diskutera känslor och sånt eftersom att det är såpass nära, men BM var snäsig och tyckte att "det var väl allt!" så besöket varade inte i längre än 10 minuter (av de 30 minuter som det borde vart).
Igår var det som sagt återigen BM-besök och jag tänkte "skönt, nu ska jag fråga om jag kan tillägga en del i förlossningsbrevet och massa annat", väl där så kommer ytterligare en annan BM ut och ropar upp mitt namn? Det visar sig att min BM blivit sjuk och bara jobbar förmiddagar och det känns inte sådär jättetryggt att träffa någon helt random som inte har en jävla aning om någonting genom hela min graviditet när det liksom bara var en enda dag kvar till BF.
"Bara att bita ihop och göra alla kontroller och försöka prata med denne istället" - Tänkte jag. Men efter kontrollen över att kolla om huvudet var fixerat så var jag totalt chockad och tappade precis alla funderingar jag hade. Vanligtvis brukar BM ta tummen på ena sidan och fingrarna på andra och trycka försiktigt och känna efter, men BM igår tryckte allt hon kunde på bara högersidan och det gjorde så satans ont och jag bad henne sluta men hon fortsatte? Har ju dessutom haft kraftiga problem med foglossningar ett bra tag så att ligga på rygg gör jag absolut inte om det inte är för kontrollernas skull vilket jag även berättade för henne, trots det fortsatte hon trycka på så det kändes som det gick knivar igenom hela ljumskarna och att någon gjorde extrema försök till att slita min ryggrad i tusen bitar. Vad tror ni barnmorskan gjorde när jag skrek att hon skulle lägga av? Hon skrattade åt mig och sa "är det jobbigt tycker du?"
- Vad fan tror du? Kärringjävel!

När hon skulle mäta mitt SF-mått så gjorde hon först tre mätningar, sprang till datorn och antecknade, kom sedan tillbaka där jag låg och sa "detta kan väl inte stämma?" För att ytterligare mäta magen två gånger till.
Man ser klart och tydligt när jag haft olika barnmorskor. Har haft sammanlagt 4 stycken, där inräknat min ordinarie och min SF-kurva ser minst sagt ut att ha gått igenom en rejäl omgång av en vågtång efter besök hos andra BM än min ordinarie.
Återigen tog besöket inte mer än 10 minuter, men lika bra var väl det, och jag har nog aldrig känt mig så jävla besviken förut som jag gjorde igår.
Therese

Men usch och fy fan :( bm måste ju ändå vara en av de viktigaste personerna just nu som man ska kunna lita på och prata med..

Datum: 2012-05-09 Tid: 20:52:50
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?