Fyfan vad jag är hemsk!

Tiden efter förlossning var allt annat än vad jag hade tänkt mig och i nuläget känner jag att bebis gärna kunde fått stanna tryggt inne i min mage resten av mitt liv med alla graviditetskomplikationer i världen.
Varenda morgon och kväll så har han såna extrema skrikperioder och absolut ingenting fungerar! Så har det varit i några dagar nu. Ingenting hjälper, babymassage, vagga, bära runt, både på mage, rygg och över axel, gå ut på promenad, amma, napp, ersättning and you name it.

När jag säger att han skriker sig blå, att han skriker ut all luft i världen så tro mig, jag överdriver inte.
Han både kissar och bajsar normalt, inga gröna blöjor heller så förmodligen har jag inte ätit något olämpligt för honom (äter ju iofs ingenting längre, jag tappade bort aptiten i samband med mina förvärkar).

Jag må vara den mest hemskaste människa i världen som skriver det här, men de stunder han sover är han det mest underbaraste som finns och jag älskar honom så in i bomben, men hans vakna tid är allt annat än älskvärt. Jag får vara glad om han är glad i 10 minuter innan skriken sätter igång och det gör mig näst intill galen. Mina bröst är totalt sönderammade och det är nästintill omöjligt att amma utan att jag själv sitter och gråter som ett barn.

Dagens känsla och mående - Sönderstressad, dödstrött och totalt jävla värdelös.
lilja

Ät människa! Du ammar; det vill säga att bäbis får i sej näring via det du äter. Äter du ingenting/näringslöst så sinar snart mjölken. KAnske därför Han är lite grinig med?? Han får i sej mat men inte näring = trött och arg bäbis. Hur som helst, även om det inte har någonting med det att göra så måste du äta. JÄTTEVIKTIGT. :)

Datum: 2012-05-25 Tid: 23:59:46
Monia - mamma till Tuvalie

jag vet precis hur det känns :/ Men ge inte upp, för hur långt borta det än låter så lovar jag dig att det blir bättre! Och tröka på med kolikmassagen, för tillslut gör den nytta. tar bara lite tid att komma igång. Hjälp gärna till att pysa ut pruttarna med en termometer också... Och försök att tänka att det endast är en kort period i hans liv. Det är helt underbart sen när det släpper och man får ett stort leende på morgonen istället får massa skrik :) Kram på dig

Datum: 2012-05-26 Tid: 07:39:06
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Therese

Oj då :( Det var inte kul att höra ju ! Men kan han inte ha kolik då?

Datum: 2012-05-26 Tid: 18:35:18
URL: http://tessiiestankar.blogg.se/
jennifer- mamma till e <3

Jag känner igen lite av de där. det är tufft med de hjärtskärande skriken.. men de går ju över också! jag gråter när jag ska amma ur höger bröstet å blir lite småarg på bebis för att hon gör illa mig men sen påminner jag mig själv att hon inte har en aning om den smärta hon orsakar mig. dom vet själva inte varför dom skriker. vi får härda ut i hopp om att de btiden går snabbt till dom är en månad o är mer lekglada å sovglada ;-)

Datum: 2012-05-26 Tid: 22:45:45
URL: http://jennifermedj.blogg.se/




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?