Lista om gravidkrämpor!

Halsbränna: Ja, sedan ett bra tag tillbaka, och det är inte lite heller. Det gör mig frustrerad och näst intill självmordsbenägen ibland! Tackar gudarna (eller okej, Lilja, brors tjej) för hennes fiiina blandning hon lärde mig häromdagen, blanda bikarbonat med vatten, ett glas räcker och halsbrännan är så gott som väck!

Ryggbesvär: Åja! Hade ju problem med skiten redan innan graviditet, men får väl erkänna att det blivit betydligt mycket mer plågsamt nu.

Bäckenbesvär: Foglossningar, foglossningar och extreeeema foglossningar!

Muskel och vadkramp: Vadkramp! OM jag längtar efter att kunna sträcka på hela kroppen sådär underbart härligt på morgonen. Gör jag det nu så får jag kramp med en gång! Sedan har jag även känt krampliknande grejer i insidan av låren typ, gör satans ont och får mig att sätta mig pladask oavsett vart jag än befinner mig (som t.ex i djuraffären häromdagen då jag fick sätta mig i akvariegruset, tur nog så är vi typ stamkunder där och de arbetande hade förståelse haha).

Åderbråck: Nope.

Hemorrojder: Nej, haha!

Nästäppa: Gravidnästäppa sedan vecka 15 eller något. Mysiga snytningar med en jävla massa blodiga slemklumpar (varsegod för den informationen).

Urinvägsinfektion: Nej, det tror jag inte.

Känsligt tandkött: Ibland.

Bättre hy och hår: Snarare sämre. Huden iallafall! Ett tag såg jag ut som Freddie Krüeger - brännskadad i halva ansiktet, alltså från under näsan och neråt på hela hakan vilket tärde på psyket en hel del. Folk frågade på fullaste allvar om jag råkat ut för någon allergi, sådär lagom kul,.. Men det börjar bli bättre nu iallafall. Håret är mycket tjockare och gladare än vanligt.

Illamående: De första veckorna. Det har dock börjat komma tillbaka till och från igen?

Ömma bröst: Som tusan! Började lipa på nätterna bara Henke råkade snudda vid dom, AOOOTSCH! Fast sedan är väl det inte så konstigt när dom växte tre storlekar på bara en månad typ.

Viktökning: Hittills runt 16-18 kg (coolt egentligen att det inte längre är hemskt för en tjej att prata om vikt när man är gravid).

Trötthet: Till och från. Dock extremt nu, men det beror nog dels på att jag inte äter järntabletter och sedan för att jag håller igång från 7-8 på morgonen till ungefär 23 på kvällen utan någon vila.

Upp och ner i humöret: Oj, ja. Lite väl extremt ibland kanske.

Strimmor på magen: Ja, välkomna till min mage! Inte farligt mycket och helt ärligt så bryr jag mig inte om det längre! Hela jag skulle kunna bli en bristning såänge bebis bara mår bra.

Putande navel: Liiite. Den går från platt till lite utputande då och då. Den åker dock ut ganska mycket när jag skrattar eller hostar, ser ganska väldigt kul ut.

Svullnader: Ja, händer och armar framförallt, men det är för att jag anstränger mig såpass mycket under dagarna, det hinner gå ner till dagen efter. Mina fötter svullnar en del när jag gått mycket en dag, som i lördags då vi gick i terräng (ajjabajja) i flera timmar. Jag hade extrema värkar och fötterna var lika mycket boll som magen.

Yrsel: Ibland, det är mest på morgonen det snurrar rejält i huvudet.

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Förhöjd kroppstemperatur, jotack! Mina vanligtvis iskalla fötter är numera asvarma vilket är ett extremt problem för mig eftersom jag inte kan ha fötterna under täcket vanligtvis för att det blir för varmt, nu får jag flytta fötterna till svala punkter ovanpå täcket för jämnan för att det inte hjälper att bara ha dom utanför täcket haha. (Kan omöjligt sova när fötterna är varma)

Blodbrist/järnbrist: Nej, mina värden är väl kanske inte på topp, men jag har såpass bra värden att jag inte behöver äta tabletter om jag absoluuut inte klarar av dom, vilket jag inte gör... Järntabletter är ju rena självmordsförsöket då det känns som knivar i hela uppesidan av magen.

Sammandragningar: Till och från. Har lite svårt för att skilja på allting numera känns det som.

Sömnproblem: Har bara haft sömnproblem under nästan hela min graviditet, därför tar jag inte så mkt stryk av det längre. Däremot önskar jag att jag kunde få ta en helledig dag bara en enda dag och göra absolut iiingenting, men den möjligheten existerar inte ö.h.t.

Nytt konstigt matbehov: Iiiiisglass! Främst piggelin. Köper hem 15pack varje gång som går åt på en, max två dagar. Calippo har också blivit en höjdare nu, bara den har fått ligga på diskbänken eller lilkande i några minuter innan den äts så det är liiite saftigt i den haha. Äpplen, BOB´s jordgubbssaft, Fanta Citron, Tacos - eller egentligen inte tacos i sig utan det är den djävulska cheddar cheese krämen man har till tacos som är så snuskigt lockande, därför blir det vääääldigt ofta tacos här nu eftersom jag bara kan äta den till tacos (testade äta den till annat och höll då på att spy upp alltihopa och fick slänga hela maten), tillägger även att jag aldrig i hela mitt liv gillat den förut.
Finns hur mycket som helst, men korv är någonting som jag får tvinga i mig om jag ska äta det, har knappt klarat av korv under hela graviditeten.




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?