Och när ska du ge dig av?

Jag har fått en ny vän och jag sitter här och undrar när fan hon? Han? Den ska ge sig av!
Förkylningen och sjukan har hållt i sig i över en vecka nu och verkar ha kommit för att stanna. Så fort jag känner mig på bättringsväg så kommer en ny smäll på morgonen dagen efter, jävla stalker till förkylning jag lyckats dra på mig alltså! Men som jag tidigare sagt så är jag nöjd sålänge den stannar hos mig och avstår från att gå vidare till lilla Beppe!
 
Har ett annat problem som jag haft ganska länge nu faktiskt. Jag har inte den blekaste jävla aning om vart tusan jag har gjort av min digitalkamera!? Vart brukar man lägga sånt när man flyttar? Trodde man la såna på safe ställen där dom inte kan gå sönder, typ som i en väska eller något, men jag har letat ta mig fan överallt utan något fynd. Jag får hela tiden tankarna om "jag har sett den här i huset förut, så någonstans här är den" - men frågan är ju om det verkligen är sanning? Jag kanske bara fått för mig det med, skit! Börjar bli både tröttsamt och tråkigt att bara använda iPhone, iPad eller cam för att fånga saker på bild!
 
Dagens planer är väl i vanlig ordning att städa. Behöver dra över golven med dammsugarn och moppen eftersom vi har ett träskmonster till hund som grusar och lerar ner överallt. Och både han och katterna fäller ju som dårar. Är det inte nu dom borde behålla pälsen på!? :O Hur kan dom ens ha päls kvar? That´s a good question! Tvätta måste jag också göra, lär aldrig komma ikapp helt med tvätten. Framförallt inte nu när Beppe har kommit tillbaka i en såndär "jag kissar tsunamis och det är kul" period.
Varje kväll är det matning - blöjbyte - nattning, och varje morgon är det få av alla nedkissade kläder - få på torr blöja - få på nya torra kläder - matning. Sedan under dagen tvättar man och byter lakan och så upprepas proceduren varje dag. Detta sker även mitt på dagarna, man byter blöja, lägger honom för en middagslur och när han sedan vaknar igen så är det nedkissat i både kläder och säng igen. Har provat byta blöjmärken men det gav bara resultat de första nätterna, så nu är det likadant igen. Tacka gudarna för att man har torktumlare iallafall och kan få nya rena lakan inom kort varje gång det händer, men tröttsamt är det.
Hepp, nu tycktes jag höra Beppe vakna och jag har inte tid att sitta här och sölskriva mer, tvätten kallar så att säääääg!
 
Take Care,
 
Här är resultatet från i fredags då jag skulle måla hela världen, eller iallafall gillestugan. Jag bad Henke och Risto att hålla mig sällskap vilket dom uppfattade som att dom skulle måla väggarna med mig.
prutt i kak-burk

åh, vad du är snygg! min alldeles egna målare!

Datum: 2012-11-22 Tid: 00:40:03
Therese

Haha, man kan ju undra hur det går till :P Vad dricker han egentligen? :P

Svar: Ja, eller hur :O Det är ju inte hans fel så sett, men det blir ganska tröttsamt i längden att vareviga dag byta lakan. Kan ju inte heller väcka upp honom genom blöjbyte mitt i natten heller :O Men får väl hoppas att detta bara är en period han är inne i just nu. Ett tag var det ju snarare behov 2 som skedde titt som tätt heeeeela tiden :O Jag skojar inte när jag säger att man fick byta blöja typ 3-4 gånger inom 5 minuter :O *brås på sin far* HAHA!
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-11-22 Tid: 09:01:16
URL: http://tessiiestankar.blogg.se
Therese

Nej det är klart, det är ju som det är :) Du har inte funderat på att köpa skydd att ha på lakanen? Kanske vore något :)

Svar: Hehe jag har skydd, men det använder jag under lakanet eftersom det bara skulle kana runt om jag hade det ovanför, för min lille pöjk vill då aldrig ligga still i sängen. Ligger han inte på tvären så ligger han hellre upp och ner med fötterna på kudden haha :)
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-11-23 Tid: 12:28:51
URL: http://tessiiestankar.blogg.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?