Today!

Ibland frågar jag mig själv vart mitt liv tog vägen!
Känns som att jag inte har någon tid över alls till mig själv men jag har väl mig själv att skylla! Hade varit skönt om jag kunde vara den typen av person som vågade släppa lite på alla krav, men inte då! Det vore ju lika med döden för mig typ!?

Mina dagar är ganska så enformiga trots att jag har fullt upp hela tiden! Vaknar, matar Beppe, morgonmyser med honom, han somnar om, jag går upp, bäddar, diskar, städar, plockar, grejar, Beppe vaknar, umgås med honom, han somnar om, jag fortsätter städning och sånt där, sedan kommer Henke hem från jobbet och han ska greja med elektriciteten i huset (huuua!!) vilket gör att jag fortfarande umgås med Beppe till läggningsdags som är vid 20.00 ungefär, och när han väl somnat så har jag spackling, slipning, målning och allt annat som står på listan, så ja mina kära vänner, vad är egentid och vart hittar man den? =)

Tro mig, det är inte det att jag klagar på att umgås med Beppe för det gör jag meeeer än gärna, men när man ska sköta om allt annat i hushållet helt ensam också och håller igång från ca 8.00-23.00 och somnar vid runt 1.00 så är man ganska trött och aldrig direkt utvilad.

I fredags skulle vi åka och kolla ny köksfläkt & tvättmaskin eftersom tvättmaskinen som finns i huset inte är min bästa vän! Den sköljer inte rent tvätten ordentligt så det är alltid vita tvättmedelsfläckar på kläderna och det är nog inte så hälsosamt för Beppe som väljer att stoppa allt i mun? Och sedan ser det inte så roligt ut med vita fläckar på kläderna och framförallt inte när det finns folk med livlig fantasi som tror att det är något heeelt annat! :O
Hur som helst så åkte vi för att kolla, men det slutade med att vi åkte hem med en ny spis, tvättmaskin och torktumlare (underbaaart!!) Spisen var faktiskt ändå i behov av att bytas ut också! Nog för att den fungerade, men man fick välja mellan att antingen koka över eller att inte koka alls på den, och hemmagjorda köttbullar gick definitivt inte att göra på den eftersom man fick köra på max hela tiden för att ens få en stekyta, och när väl stekytan behagade att dyka upp, ja då brände dom istället fast och gick sönder haha, vilka problem man har! Spisen är iallafall på plats nu så nu väntar jag bara på att tvätt och torktumlare ska komma på plats också, just därför håller Henke på med elektriciteten i huset, har hänt ganska många roliga saker efter att man börjat fixa och dona, berättar om det sedan, för nu ska jag återgå till spacklingen!


So long!




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?