Vet ni vad!?

Jag har haft den turen att Jesper har stulit hela mitt imunförsvar! Eller jag tror det iallafall, för efter förlossningen så har jag haft 2 dubbelsidiga öroninflammationer (har aldrig tidigare i mitt liv haft öroninflammation), sedan dubbelsidig hörselgångsinflammation (det jag skrivit om ett antal gånger som jag haft i snart 5 år), Henke var dyngsjuk hela förra veckan och jag har blivit vrålförkyld sedan någon dag tillbaka också! Ont i halsen, täppt i näsan, feber och allt som hör till. Jesper då? Åhnej, varför ska han bli sjuk för? Han är frisk som en nötkärna! Det enda har varit att han är lite snorig, och med lite så menar jag att det inte är någonting som retar honom eller får honom att ha svårt att andas genom näsan.
Varför tycker jag att det är tur, jo, för att jag är evigt tacksam över att det är jag som blir lidande och inte lilla Beppe! Sedan ska jag väl inte säga för mycket heller, men under hans snart 5 månaders tid utanför min mage så har han inte varit det minsta sjuk och aldrig haft feber och ju längre tid det dröjer desto bättre!
 
För övrigt så är han numera sällan riktigt arg vilket också gör att jag helt plötsligt uppskattar dagarna och tiden jag får tillbringa med bäbis, min bäbis! ♥
 
För övrigt!
Vågen har stått still ett tag nu, 25kg lättare sedan förlossningen!
Monia - mamma till Tuvalie

men shit va smal! :) Själv har jag gått upp igen så nu ligger man på samma vikt som efter förlossningen, hahahah :( Hur har du lyckats ? Bara haft tur med amning (vissa rinner det ju av men mig hönde inte ett skit på när jag ammade), eller har du fått kämpa? :)

Svar: Ja, nu är jag nöjd! Behöver inte gå ner mer iallafall och skulle inte gå under om jag skulle gå upp något kilo heller haha! Jag ammade bara i 16 dagar och nej, jag har inte fått kämpa ett skit typ (tyvärr kanske jag får säga). Jag har väl helt enkelt bara haft "tur". Fick ju förlossningsdepp vilket gjorde att jag bara käkade kanske 5 gånger på 14 dagar. Jag fick helt enkelt inte i mig någon mat, så ca 14 dagar tog det för mig att tappa allt. Sedan är jag av den typen att jag prioriterar allt annat före mig, Jesper, hem & hushåll och allt sånt där så kommer man på "jävlar, jag har inte ätit något idag än" och då är klockan runt 22.00 haha
stroonger.blogg.se

Datum: 2012-09-30 Tid: 23:01:05
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?