Motivation på topp!

Bortsett från att mina öron värker jävlar igen så är motivationen på topp.
Jag målar, målar och målar lite till, och när jag inte kommer på vad jag ska måla så improviserar jag, helt sjukt vad kul det är helt plötsligt.
 
Nu har jag äntligen blivit klar med köket och jag är så satans nöjd!
Att ge sig på sånadär "det kan iallafall inte bli värre" projekt är hur kul som helst, framförallt när man lägger tid på det och man ser så stor skillnad. Friheten med hus har många fördelar, och det är bland annat att man kan greja och dona bäst fan man vill, och man gör det för sig själv och inte för någon girig jävla hyresvärd som sedan kan ta överdrivet betalt för att man inte följt någon standard. Man behöver inte heller tänka på vilka tider man kan hålla igång för här störs då fan inga grannar av att jag målar sent på kvällarna.
 
Tiden rusar med en jäkla fart. Snart blir Beppe 9 månader. Från att han bara låg där på golvet i sitt babygym så är han nu överallt och ingenstans, både högt och lågt. Han ålar sig fram snabbt som tusan, han klättrar kring bord och bokhyllor, reser sig upp och ser fruktansvärt arg och bekymrad ut de gånger han ramlar, han biter ihop och muttrar samtidigt som han tittar på golvet. Man kan tänka (ser ut som) att han är väldigt arg på golvet som helt plötsligt slår honom och att han muttrar en jäkla massa svordomar i babyjoller, så sööööt!
Hans åttonde tand är på G upp, men precis som i vanlig ordning så är han lika oberörd som alltid.
 
Vad vill jag med inlägget då? Tja, slänga in en uppdatering så att ni vet att jag lever kanske? Nu ska jag iallafall fortsätta med... Städning? Målning? Jag vet inte, men det lär jag ju märka inom kort.
 
Här kommer lite före/efterbilder på köket.

Detta var ju när vi börjat riva en del, här har jag också tagit ner handtagen från alla luckor och spacklat igen hålen då de nya handtagen inte passade in i de gamla.
 
Här har jag målat köksluckor/lådor och fått upp de nya handtagen, när jag väl hade gjort det så lyckades jag se hur ful färgen bakom var. Den var både skavd på vissa ställen och alldeles för gul för min smak, jag ville hellre ha gråton där bakom och på väggarna som var målade i samma antikvita färg, så jag gav mig på att testa bryta min vita färg.
 
Typ såhär, mycket bättre!

Sedan tyckte vi att vi lika gärna kunde byta ut bänkskivan också, eftersom vi ändå hade den hemma, såhär blev resultatet.
 
Det enda som ska göras i köket nu är byta golv, byta kakel och måla taket, men jag måste skaffa mig takfärg först så det är därför jag inte gjort någonting åt det än. Så, före/efter i helhet.
 
 
Jag har:
• Målat köksluckor/lådor
• Målat kasetterna/väggarna som förut var antikvita (väldigt gula dock)
• Målat taklister & golvlister
• Bytt ut alla handtag
• Bytt ut köksbänk (detta gjorde dock Henke).
 
Jag är som sagt jävligt nöjd! Det är till och med roligt att vara i köket nu hähä!
Nej, men nu ska jag återgå till det jag ska pyssla med. Får väl se när jag slänger in ett inlägg igen!
 
So Long!
 
 




Kommentera inlägget här:
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?